Prace na dworcu PKP w Radomiu podzielone zostały na kilak etapów. Pierwszy dotyczył remontu peronów i tunelu, natomiast drugi - przebudowy układu torowego na trasie linii kolejowej nr 8. Jak przyznaje Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK, jeżeli odbiór techniczny zakończy się w ciągu kilku dni, to cała inwestycja zostanie oddana nawet przed terminem.
Powłoka antygraficiarska
Jak poinformował nas rzecznik PKP PLK, bardzo intensywne prace wykończeniowe trwają przy budowie, odnowionego przejścia podziemnego pod stacją. - Tam w tym momencie m.in. kładziona jest powłoka antygraficiarska na ściany tunelu. Tunel jest już praktycznie skończony, a równolegle z tymi pracami wykończeniowymi trwają również procesy formalnego oddania do użytku tej inwestycji – przyznaje Karol Jakubowski.
W tunelu poza odnowionymi ścianami, przy wyjściu z tunelu w ul. Domagalskiego będzie winda. Ułatwi ona poruszanie się osobom niepełnosprawnym, z ciężkim bagażem oraz matkom z wózkami.
Dodajmy, że w ramach prac prowadzonych na stacji, wymienione zostaną płytki na ścianach klatki schodowej, pojawi się również nowe zabezpieczenie antykorozyjne, czyli wiaty nad schodami.
Nowe perony
Prace wykończeniowe trwają również przy przebudowie peronów. - Montowane są ławki, zegary i nagłośnienie, a równolegle z tymi pracami trwają procesy, aby jak najszybciej formalnie oddać tą inwestycję do użytku – mówi rzecznik. - Należy dodać, że inwestycja, która prowadzona jest w chwili obecnej w Radomiu, a już dobiega końca, związana była z lepszym ruchem pociągów na linii.
Zostały wymienione tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wybudowana została całkowicie nowa nastawnia i budynek Lokalnego Centrum Sterowania, który umożliwia dyżurnym ruchu dokładne, płynne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów na kilkudziesięciu kilometrowym odcinku. - W tym momencie prace te chylą się już ku końcowi, tempo prac jest bardzo duże. Codziennie zaangażowanych w prace na stacji w Radomiu jest ok. 100 osób. Prace wykończeniowe również są w tej ostatniej fazie – dodaje Jakubowski.
Również na odcinku pomiędzy Radomiem a Lesiowem oddany został nowy odcinek torów, po którym od 6 listopada kursują pociągi. - To są całkowicie nowe tory, wyposażone w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym – przyznaje rzecznik PKP PLK.
Szybka kolej
Prace modernizacyjne trwają na odcinku pomiędzy Warszawą a Radomiem. - W tym momencie bardzo intensywne prace trwają na odcinku pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem, wykonawca od nowego rozkładu jazdy wchodzi już na kolejny odcinek torów pomiędzy Warszawą Okęciem a Piasecznem. Trwa przebudowa stacji Warszawa Okęcie, a równolegle z tymi pracami toczą się również postępowanie przetargowe na wykonanie kolejnych odcinków połączenia między Warszawą a Radomiem – informuje Karol Jakubowski.
Przypomnijmy, że w październiku ogłoszono przetargi na remont odcinka kolejowego między Czachówkiem a Warką, Warką i Radomiem. Remont ma skrócić czas dojazdu do Warszawy. - Docelowo kiedy Polskie Linie Kolejowe zakończą modernizację związana z linią kolejową nr 8, pociągi będą mogły kursować na tej linii z z prędkością 160 km/h. I te najszybsze pociągi pokonają dystans z Warszawy do Radomia w ok. 70 minut. Będzie to na pewno bardzo dobra wiadomość nie tylko dla samych pasażerów, ale także dla przewoźników, którzy będą mogli wzbogacić swoją ofertę na to połączenie – dodaje rzecznik.
Jak przyznaje Karol Jakubowski postępowania przetargowe już trwają. PKP PLK liczy, że przyszłym roku zostaną one rozstrzygnięte. Całość prac modernizacyjnych na odcinku pomiędzy Warszawą a Radomiem ma zakończyć się ok. 2020 roku.