- Chcemy, aby w tym czasie nauczyciele wraz z uczniami wykorzystali ten czas na powtórzenie materiału, na przygotowanie się do egzaminu, na rozszerzenie wiedzy. Prawdopodobnie wprowadzimy takie lekcje wirtualne, ale także lekcje prowadzone przy pomocy telewizji publicznej przez nauczycieli, którzy już mają takie doświadczenie - poinformował w piątek (13 marca) Dariusz Piontkowski, minister edukacji narodowej.
Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół. Zintegrowana Platforma Edukacyjna epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji – to strony, które według MEN mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
- Nie chcemy doprowadzić do takiej sytuacji, że nagle uczeń zostanie zasypany gigantyczną ilością poleceń ze strony wszystkich nauczycieli poszczególnych przedmiotów, stąd będziemy chcieli wyznaczyć koordynatorów. Z naszego punktu widzenia wydaje się, że dyrektor będzie takim człowiekiem, który będzie koordynował szkolenie nauczycieli – podkreślił minister.
https://www.cozadzien.pl/edukacja/od-poniedzialku-zamkniete-szkoly-to-kwarantanna/63463
Z kolei jak informuje, Marek Zagórski, minister cyfryzacji od poniedziałku resort będzie uruchamiał cały zestaw różnego rodzaju narzędzi oraz inicjatyw. - Te działania będą koncentrować się m.in. na gamingu. Chcemy uczniów zachęcić do tego, aby współtworzyli gry online, żeby uczestniczyli w różnego rodzaju rozgrywkach, które będziemy oferować. Ale także będziemy zachęcali do tego, aby sami tworzyli lekcje – wyjaśnia minister Zagórski.
Ministerstwo chce takim działaniem nie tylko zachęcić do pozostania w domach, ale również do wykorzystania przymusowej przerwy od zajęć dydaktycznych do poznawania nowych technologii. - Mamy nadzieję, że różnorodność tych działań i atrakcyjność spowoduje, że ten trudny czas będzie spędzony nie tylko efektywnie, ale przede wszystkim będzie to ułatwienie i dla uczniów i dla rodziców – podkreślił szef resortu cyfryzacji.
W Radomiu funkcjonuje Zintegrowany System Zarządzania Oświatą. Obejmuje on 96 radomskich placówek. W skład tego systemu wchodzi m.in. platforma oświatowa, która zawiera narzędzia do zarządzania informacją o uczniu – m.in. elektroniczny dziennik i e-sekretariat. Dzięki tej platformie możliwy jest kontakt ucznia z nauczycielami, a także nauczyciela z rodzicami. To właśnie przez elektroniczny dziennik uczniowie będą otrzymywali zadania do wykonania w domu.
„Okoliczności, w których się znaleźliśmy, nie są łatwe zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców oraz uczniów. Nie chcemy bezpowrotnie stracić tego czasu, nie wiemy też, jak sytuacja będzie się rozwijać w przyszłości. Dlatego Dyrekcja szkoły w czasie trwania zawieszenia zajęć zaleca nauczycielom i uczniom naukę zdalną. Nauczyciele będą się komunikować i zlecać zadania oraz inne sposoby pracy poprzez system e-dziennika. Bardzo prosimy rodziców o potraktowanie tej formy zajęć poważnie i dopilnowanie uczniów. Uczniów prosimy o systematyczne wypełnianie zaleceń nauczycieli” - informuje m.in. dyrekcja VI LO im. Jana Kochanowskiego w Radomiu.
W Radomiu do szkół od poniedziałku, 16 marca nie pójdzie około 35 tys. uczniów.