Program Erasmus powstał w ramach Unii Europejskiej 1987 r. jako program wymiany studentów i pracowników wyższych uczelni. Główna idea programu, mimo upływu lat, pozostaje wciąż ta sama: rozwijanie międzynarodowej współpracy.
Program Erasmus wspiera międzynarodową współpracę szkół wyższych, umożliwia wyjazdy studentów na studia i praktyki, promuje mobilność pracowników uczelni, stwarza uczelniom liczne możliwości udziału w projektach wraz z partnerami zagranicznymi. W niektórych jego akcjach mogą uczestniczyć również inne instytucje, organizacje lub przedsiębiorstwa, które współpracują ze szkołami wyższymi.
Uczelnie biorące udział w Programie Erasmus mają możliwość:
̶ prowadzenia wymiany studentów (wyjazdy i przyjazdy na studia lub praktykę),
̶ prowadzenia wymiany pracowników Uczelni (nauczyciele akademiccy i inni pracownicy Uczelni),
̶ udziału w projektach wielostronnych wraz z uczelniami z innych krajów,
̶ udziału w sieciach Erasmusa.
Uczelnie prowadzące wymianę studentów i pracowników mogą uzyskać dofinansowanie na działania związane z organizacją wymiany, np.: na promocję wymiany, przygotowanie (organizacyjne, językowe) wyjeżdżających studentów i pracowników, opiekę nad studentami przyjeżdżającymi z zagranicy, w tym np.: kursy języka polskiego, programy „integracyjne” itp. W ramach programu pokrywane są koszty pobytu uczestników za granicą.
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. K. Pułaskiego w Radomiu uczestniczy w programie Erasmus od 1998 roku. - - - - Posiadamy 90 podpisanych umów z uczelniami w następujących krajach: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Litwa, Łotwa, Niemcy, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy - piszą władze uczelni.
W ramach programu uczelnia realizuje ważny międzynarodowy projekt badawczy: bEyonD the boRder of electrΙc VEhicles: an dvanced inTeractive cOURse, którego zadaniem jest kształcenie w skali europejskiej inżynierów w obszarze elektromobilności. W ramach projektu studenci pracują w międzynarodowej grupie zarówno poprzez platformę kształcenia zdalnego, jak i w warunkach rzeczywistych, tj. 14-dniowych kursów intensywnych; realizują również praktyki zawodowe w europejskich firmach reprezentujących branżę pojazdów elektrycznych.