Budowa przedłużenia ulicy Mieszka I na
odcinku od ul. Ofiar Firleja do ul. Witosa) obejmie wykonanie jezdni z betonu asfaltowego, ścieżki
rowerowej o nawierzchni z betonu asfaltowego, usunięcie
kolizji na sieciach telekomunikacyjnych, wykonanie robót
elektrycznych i budowę oświetlenia. wykonawca będzie miał na zrealizowanie
wszystkich robót osiem miesięcy, licząc od dnia udzielenia
zamówienia. Termin składania ofert lub
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 6 listopada o godz. 10.
- Ostatni odcinek nowego przedłużenia Mieszka I będzie miał około 800 metrów długości i jezdnię o szerokości 7 metrów.
Wzdłuż niej zostanie poprowadzony ciąg pieszo-rowerowy.
Dysponujemy projektem, który określa, w jaki sposób przejść przez
dawne składowisko odpadów znajdujące się w tym rejonie. Przyjęta
przez nas technologia polega na przykryciu odpadów w projektowanym
pasie drogowym materacami betonowymi, których zadaniem będzie
stabilizacja podłoża. Na nich zostaną później ułożone kolejne
warstwy konstrukcyjne jezdni - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
WIADUKTY NA ŻÓŁKIEWSKIEGO - ZAKŁADKI MUSZĄ BYĆ!
Przez najbliższe półtora miesiąca MZDiK czeka też na oferty firm zainteresowanych budową wiaduktów na ulicy Żółkiewskiego w Radomiu. Nowy węzeł drogowy u zbiegu Żółkiewskiego i linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy do końca października 2015 roku.
- Nasze zamówienie obejmuje budowę dwóch
obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami
oraz włączeniem do istniejącej jezdni ulicy Żółkiewskiego, ale już
bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między ul.
Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki
sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na
mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 milionów
złotych - mówi Dariusz Dębski.
Zamówienie obejmuje również wykonanie nakładek asfaltowych na
drogach objazdowych. Na czas trwania inwestycji istniejący wiadukt
zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie
nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego,
bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych
robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ulicach
Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową
sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola
Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po
zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał
położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a
także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera,
Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej.
Jak podkreśla rzecznika MZDiK, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego. Dokument ten jest ważną częścią kontraktu.
STRACIMY DOFINANSOWANIE?
Przypomnijmy, że ul. Żółkiewskiego przebudowę wykonywało konsorcjum Przedsiębiorstwa
Inżynieryjnego IMB - Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego
Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Pod koniec sierpnia MZDiK zerwał umowę z konsorcjum, uważając, że nie wywiązuje się ono z umowy. MZDiK wysłało też do Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych
(jednego z wykonawców przebudowy ulicy Żółkiewskiego) pismo, w który
poinformowało, że firma ta - wbrew wcześniejszym zapewnieniom - nie
będzie odpowiadała za dokończenie przedłużenia ulicy Mieszka I od ulicy
Ofiar Firleja do Witosa (dodajmy, że przedsiębiorstwo to zrealizowało
wcześniej remont Mieszka I od ulicy Aleksandrowicza do Ofiar Firleja).
Niedawno zakończyły się prace komisji inwentaryzacyjnej na placu budowy przy ul. Żółkiewskiego. Jak informuje skarbnik miasta Sławomir Szlachetka, komisja oceniła, że wartość dotąd wykonanych prac oceniono na 3 mln zł. A wartość robót zrealizowanych przez poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości robót, które ma wykonać nowa firma.
Podczas ostatniej sesji rady miejskiej radny Jerzy Zawodnik spytał prezydenta Radomia, czy w związku z z zerwaniem umowy i opóźnieniem robót, nie stracimy unijnego dofinansowania na inwestycję przy ul. Żółkiewskiego.
- Dziś nie jesteśmy w stanie stwierdzić jak będzie działał nowy wykonawca i czy zdąży na czas z zakończeniem prac. W razie opóźnienia zrobimy wszystko, żeby inwestycja została sfinansowana w kolejnej unijnej perspektywie finansowej (2014-20120 - przyp. red.). Liczę też na to, że można łączyć starą i nową perspektywę - odpowiedział Andrzej Kosztowniak. - Problem polega również na tym, że w ogóle decyzja o finansowaniu inwestycji zapadła zbyt późno, pod koniec starej perspektywy. Tak nie powinno się dziać.