Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Którędy przebiegnie nowa ulica Młodzianowska? (ZDJĘCIA)

Którędy przebiegnie nowa ulica Młodzianowska? (ZDJĘCIA)

[gallery id=310]

Pierwszy etap przebudowy ul. Młodzianowskiej na odcinku od ul. Księdza Sedlaka do Gdyńskiej zakończył się w 2011 roku. Gminie udało się zdobyć na ten cel pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu wynosiła 11 mln. 514 tys. zł., a kwota dofinansowania, którą otrzymaliśmy, wyniosła 85 procent kosztów inwestycji.

- W ramach robót przy budowie i przebudowie Młodzianowskiej wykonaliśmy prawie jeden kilometr jezdni. Ponadto przebudowaliśmy skrzyżowania z ulicami Księdza Sedlaka, Chałubińskiego i Gdyńską oraz skrzyżowanie ulic Młodzianowskiej i Blaszanej. Wybudowaliśmy i przebudowaliśmy chodniki dla pieszych, zamontowaliśmy oświetlenie, wybudowaliśmy także kanalizację telekomunikacyjną, sanitarną, deszczową oraz sieć gazową - wylicza Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Już wtedy głośno mówiło się o planach przebudowy dalszego odcinka Młodzianowskiej oraz budowie zupełnie nowych fragmentów tej arterii. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku. Radni miejscy zarezerwowali na ten cel w budżecie  29,5 mln. zł.

- Planujemy przebudowę kolejnego odcinka Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami budowę nowej jezdni aż do ulicy Lipskiej, na wschód od starej jezdni. Inwestycja obejmie przebudowę istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Lipskiej do Armii Ludowej oraz budowę nowego przedłużenia od Armii Ludowej do Godowskiej - informuje Dariusz Dębski.

Większość kierowców z dzielnic znajdujących się na południowy-wschód za torami czeka najbardziej na wiadukt nad magistralą kolejową. Budowa estakady będzie najważniejszą i zarazem najdroższą częścią całej inwestycji. Jak już  pisaliśmy, obiekt ten nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S.

Poprowadzona częściowo zupełnie nowym śladem trasa będzie jednopasmowa i usprawni wyjazd w stronę centrum mieszkańcom południowych dzielnic (m.in Godowa, Młodzianowa, Prędocinka i Ustronia). Jadący z tej części miasta do Śródmieścia muszą obecnie przebijać się przez ul. Jana Pawła II i często zatłoczone rondo im. Romana Dmowskiego.

- Nowa ulica Młodzianowska będzie główną drogą zbiorczą, a to oznacza, że przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy bezkolizyjne skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami - wyjaśnia zaprojektowane rozwiązania komunikacyjne Dariusz Dębski.

Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne, obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt powstaje w ramach budowy obwodnicy, na łąkach za kościołem na Prędocinku).

Cała inwestycja, czyli budowa estakady nad torami oraz budowa nowej jezdni Młodzianowskiej będą realizowane jednocześnie. - Chcemy jednak zorganizować prace w taki sposób, aby nie utrudniać życia mieszkańcom Prędocinka i Idalina - zaznacza rzecznik miejskich drogowców.

Przewidywany koszt budowy wiaduktu to około 40 mln. zł., a nowej drogi ok. 20 mln. zł. Inwestycja potrwa prawdopodobnie minimum półtora roku. Oznacza to, że będzie finansowana z tegorocznego i przyszłorocznego budżetu miasta.

Orientacyjny przebieg nowego śladu ul. Młodzianowskiej zobaczycie na mapie klikając TUTAJ

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy