[gallery id=201]
Blisko po miesiącu nieobecności na placu budowy największej inwestycji drogowej w Radomiu, wybraliśmy się tam, żeby sprawdzić i uwiecznić na zdjęciach postęp robót na poszczególnych etapach. Najwięcej maszyn i robotników można spotkać w rejonie budowanego wiaduktu u zbiegu nowej trasy z ul. Wyścigową. Mostowcy zajmują się wznoszeniem konstrukcji estakady, a drogowcy układają betonową podbudowę na jezdni pod nią oraz budują zjazdy z obwodnicy do ul. Wyścigowej.
Niewiele dzieje się póki co w okolicy pętli końcowej na Prędocinku. Wciąż trwają tam zaawansowane prace ziemne przy budowie kanalizacji i przekładaniu podziemnych instalacji. Zalana betonem jest już praktycznie cała konstrukcja wiaduktu, który powstaje na łąkach za kościołem przy ul. Armii Ludowej. W tym miejscu nowa trasa będzie połączona z projektowanym przedłużeniem ul. Młodzianowskiej.
U zbiegu ulic Wiejskiej i Godowskiej wyrasta coraz wyżej pierwszy przyczółek wiaduktu, który powstanie w tym miejscu. Pracują tam również energetycy i ekipa robotników zajmujących się budową kanalizacji. Drogowcy skończyli już budowę przepustu pod obwodnicą, przez który będzie przepływał Potok Południowy. Na odcinku trasy przecinającym łąki na Godowie jest usypywany i ubijany tłuczeń.
Po drugiej stronie torów kolejowych, czyli w pobliżu ul. Sycyńskiej w dalszym ciągu jest usypywany "ślimak", którym będzie można zjechać z obwodnicy na budowany wiadukt (trasę N-S). Przy przyczółku konstrukcji od strony północnej powstał już tunel dla rowerzystów i pieszych.
Duży postęp robót widać wzdłuż ul. Żelaznej na Potkanowie. Na odcinku nowej trasy przy ciepłowni Południe ułożono już pierwszą warstwę asfaltu. Rozściełacz masy bitumicznej i walce przemieszczają się teraz w kierunku ul. Stalowej. W okolicy starej wieży ciśnień są już ustawione krawężniki, więc doskonale widać rozjazdy zaprojektowane w tym miejscu. Na terenie poza granicą administracyjną miasta trwa stabilizowanie gruntu pod drogę.
Budowa 13,5-kilometrowej drogi, łączącej trasę E-77 z al.
Grzecznarowskiego (miejskim odcinkiem krajowej "dwunastki") ruszyła
w kwietniu. Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych,
dziesięciu przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych w rejonie ul.
Witkacego, tunelu, przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika
wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego.
- Generalnym wykonawcą prac
jest konsorcjum, na czele którego stoi Przedsiębiorstwo Robót
Inżynieryjnych Fart z Kielc. Całe przedsięwzięcie pochłonie w sumie
ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie inwestycji jest planowane na 31
sierpnia 2014 roku - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Niemal 72 mln zł. przyznał na ten cel zarząd województwa mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Natomiast 35 mln zł zostanie wygospodarowane z budżetu miasta. Magistrat ma też obiecaną subwencję drogową z budżetu państwa w wysokości 30 mln zł.
Utrudnienia w ruchu!
Z powodu budowy obwodnicy południowej występuje sporo utrudnień w ruchu. Na odcinku alei Grzecznarowskiego ruch dwukierunkowy odbywa się tylko po jezdni
północnej (po stronie Centrum M1). Odcinki ulic Wyścigowej (od drogi
dojazdowej do bloku nr 24 do pierwszych zabudowań po południowej stronie
za skrzyżowaniem z Armii Krajowej) i Armii Krajowej (od Wyścigowej do
Witkacego) są całkowicie zamknięte dla ruchu. Stanowią teren budowy.
Objazdy wyznaczono w obu kierunkach przez ulice Armii Ludowej,
Młodzianowską i Jana Pawła II albo Radomskiego i aleją
Grzecznarowskiego. Zamknięte są również początkowe odcinki ulic
Grzebieniowej i Witkacego (u zbiegu z Armii Krajowej). Objazdy
przebiegają ulicami Banacha, Słowackiego i aleją Grzecznarowskiego.
Odcinek ul. Armii Ludowej jest zamknięty dla ruchu pojazdów - z
wyjątkiem autobusów komunikacji miejskiej oraz pojazdów budowy i dojazdu
do posesji. Dojazd do fragmentu ul. Staroopatowskiej odbywa się ul.
Ostrowiecką.