Zamówienie jest duże, zwycięska firma dostarczy niezbędny sprzęt wraz z oprogramowaniem, uruchomi oba projekty i przeszkoli personel. Wykonawca będzie miał pięćset dni od daty podpisania umowy na całkowite wdrożenie projektu.Wartość zamówienia to prawie 9 mln. zł (85 proc. tej kwoty pochodzi ze środków unijnych).
Karta miejska to w dużym skrócie elektroniczny system przepływu danych i środków finansowych, który umożliwi pobieranie opłat za przejazd autobusami komunikacji miejskiej przy użyciu plastikowych kart z chipem. Początkowo radomska karta miejska będzie służyła jako elektroniczny nośnik dla biletów okresowych w komunikacji miejskiej.
Kartą będzie można posługiwać się także jak elektroniczną portmonetką i płacić nią za pojedyncze przejazdy autobusami. Nieco później planowane jest rozszerzenie funkcjonalności karty, mogłaby zastąpić bilety parkingowe w płatnej strefie, legitymacje szkolne i studenckie, karty biblioteczne czy bilety wstępu na baseny MOSiR.
- Zdecydowaliśmy o przesunięciu terminu składania ofert w przetargu na wdrożenie karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej do 28 lutego. Powodem zmiany terminu jest bardzo duża liczna pytań związanych z przetargiem, które wpłynęły do nas od potencjalnych oferentów. Siedemnaście firm przesłało nam w sumie ponad 450 zapytań - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
To z jednej strony oznacza ogromne zainteresowanie zamówieniem, a z drugiej strony konieczność wydłużenia procedury przetargowej, żeby firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu miały czas na odpowiednie zmodyfikowanie swoich ofert.
- Potencjalni oferenci pytali nas o różne szczegóły dotyczące specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Proszono nas między innymi o interpretacje i dodatkowe wyjaśnienia do niektórych zapisów SIWZ. Wszystkie pytania i odpowiedzi zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej - mówi Dariusz Dębski.
WAŻNE!
Pierwotnie planowano otworzyć oferty 12 lutego, nowy termin wyznaczono na 28 lutego, na godzinę 10.15. Oferty można natomiast składać do 28 lutego, do godziny 10.00.
TAK BYŁO
Miasto podjęło pierwsze działania związane z wprowadzeniem karty miejskiej w Radomiu już na początku zeszłej dekady. Projekt skonkretyzowano w roku 2009, a w kolejnym złożono wniosek o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1: Innowacje w komunikacji miejskiej). Dofinansowanie w wysokości 85 procent kosztów kwalifikowanych projektu, czyli ponad 6 mln. zł. udało się uzyskać pod koniec 2011 roku. Umowa w sprawie dofinansowania została podpisana 19 września ubiegłego roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego w Radomiu.