Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Skargi na kontrolerów zasadne?

Skargi na kontrolerów zasadne?

Jak przekonuje Damian Maciąg, w ostatnim czasie zgłaszają się do niego osoby, które w trakcie jazdy autobusem spotkały się z nagannym zachowaniem ze strony kontrolerów.

- I nie chodzi mi tylko o kulturę osobistą. Ludzie twierdzą, że kontrolerzy przetrzymują dowody osobiste pasażerów, ale sami nie chcą się wylegitymować. Tak być po prostu nie może. Takie zachowanie jest niezgodne z prawem. Firma, która świadczy usługi na rzecz Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji powinna w odpowiedni sposób dobierać i szkolić kontrolerów. Ja rozumiem, że praca tych ludzi nie jest łatwa i wiąże się z dużym stresem. My powinniśmy zachęcać ludzi do tego, aby korzystali z komunikacji miejskiej. Natomiast takie postępowanie kontrolerów wręcz odstrasza ludzi - powiedział radny Damian Maciąg. 

MZDiK: ZGŁASZAJCIE SIĘ DO NAS


Czy MZDiK ma możliwość sprawdzenia, w jaki sposób odbywają się kontrole w autobusach? Dyrektor Kamil Tkaczyk przekonuje, że tak, jednak reakcja pasażerów musi być szybka.

- Zawsze zachęcam do tego, aby w razie nieodpowiedniego zachowania kontrolera zgłaszać całą sprawę do nas w formie skargi, zapytania lub zwykłej prośby o wyjaśnienie. Trzeba to jednak robić zaraz po tym, gdy doszło do przekroczenia uprawnień przez osobę kontrolującą bilety. W części pojazdów są zamontowane kamery rejestrujące obraz oraz dźwięk. Zapis z monitoringu przechowywany jest przez około dwa tygodnie, dlatego tak ważny jest moment wpłynięcia skargi. kontrolerzy to też ludzie i mogą im puścić nerwy. Jednak spotykamy się też z wieloma przypadkami, gdy pasażer twierdzi, że został bezpodstawnie zaatakowany, a w rzeczywistości było odwrotnie - oświadczył Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK w Radomiu.

Potwierdzeniem tych słów mogą być statystyki prowadzone przez MZDiK. W ubiegłym roku zgłoszono 32 skargi  na kontrolerów, z których potwierdziło się 6. To mało, jeśli weźmie się pod uwagę to, że rocznie z komunikacji publicznej korzysta 44 mln ludzi, a co miesiąc przeprowadzanych jest w autobusach 6 tys. kontroli.

ZMIENI SIĘ FIRMA?

Kontrole w radomskich autobusach przeprowadza obecnie firma Reflex, z którą MZDiK  współpracuje od sześciu lat. Na kontrolę biletów opiewa umowa o wartości 3 milionów 542 tysięcy złotych. Kontrolą biletów zajmuje się około 25 osób. Obecna umowa z Reflexem obowiązuje od 1 października 2011 roku i w zakresie kontroli biletów wygasa 30 września tego roku.  Mało tego, niebawem ma być wprowadzona karta miejska. Czy w związku z tym zmieni się sposób kontroli biletów?

- Nową umowę na kontrolę biletów podpiszemy z firmą, którą wyłonimy w niedawno ogłoszonym przetargu. Po wprowadzeniu karty miejskiej zasady kontroli biletów papierowych nie zmienią się, natomiast posiadacze kart nie będą musieli nosić ze sobą dokumentów potwierdzających uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów. Uprawnienia te będą zapisane na karcie. Kontrolerzy będą wyposażeni w czytniki pozwalające na sprawdzenie ważności zakodowanych na kartach biletów i uprawnień - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.



PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy