Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Testowali nowy most nad Mleczną

Testowali nowy most nad Mleczną

Próba obciążeniowa to obowiązkowa, najważniejsza i zarazem widowiskowa procedura przy budowie wszystkich nowych obiektów mostowych. Musiał ją przejść również most na przedłużeniu Mieszka I, wybudowany na granicy Józefowa i Firleja. W poniedziałek od samego rana pracownicy Instytutu Badawczego Dróg i Mostów ustawiali profesjonalny sprzęt pomiarowy.

- Aparatura była rozstawiana między innymi w korycie rzeki Mlecznej. Później na płytę mostu wjechało pięć wielkich wywrotek. Musiały ustawić się w wyznaczonych miejscach, dosłownie na centymetry od siebie. W tym czasie pracownicy w odblaskowych kamizelkach sprawdzali, o ile centymetrów ugięła się konstrukcja - opowiada Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Po próbie statycznej przyszła kolej na wykonanie próby ruchomej. Ciężarówki przejeżdżały powoli przez nowy most, lecz już nie zatrzymywały się na nim. - Jeden z pracowników Instytutu Badawczego Dróg i Mostów stwierdził ze spokojem, że normy nie są przekroczone. To zabrzmiało bardzo wiarygodnie, ponieważ stał on wtedy pod mostem, obciążonym przez pięć ciężarówek - mówi Dariusz Dębski.

Aby nowy most (wraz z dojazdami do niego) mógł zostać dopuszczony do ruchu pojazdów, potrzebna jest jeszcze decyzja inspektora nadzoru budowlanego. Kiedy już zostanie wydany stosowny dokument, kierowcy będą mogli przetestować nową trasę.

Przypomnijmy, że do otwarcia ul. Mieszka I jest już coraz bliżej. Na całej długości drogi została położona ostatnia warstwa asfaltu. Drogowcy rozpoczęli malowanie pasów na jezdni i wykonują już drobne prace brukarskie i porządkowe.

Dalszy fragment arterii (od Ofiar Firleja do Witosa) zostanie wybudowany dopiero w przyszłym roku, ale nieco inną technologią. Drogowcy musieli dokonać zmian w projekcie z powodu odkrytego pod ziemią składowiska śmieci, które całe szczęście okazało się nieszkodliwe dla środowiska, więc odpady nie muszą być wywożone.

Wykonawcą inwestycji jest Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Wszystkie prace, według podpisanej z miastem umowy, powinny potrwać do 28 września 2012 roku. Całość będzie kosztować ponad 25 mln. zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy