Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Wybudują nowe wiadukty na ulicy Żółkiewskiego!

Wybudują nowe wiadukty na ulicy Żółkiewskiego!

We wtorek (22 stycznia) wiceminister transportu Andrzej Massel wyraził swoje poparcie dla tej inwestycji.
W spotkaniu, które odbyło się w stolicy, uczestniczyli zastępca prezydenta Radomia Igor Marszałkiewicz, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Kamil Tkaczyk, przedstawiciele PKP PLK oraz pracownicy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Wysokość dofinansowania ma wynosić aż do 85 procent kosztów kwalifikowanych całego zadania.

Przebudowa wiaduktu na Żółkiewskiego (stanowiącej fragment krajowej "dziewiątki") jest ściśle powiązana z modernizacją linii kolejowej nr 8. Niebawem władze miasta mają podpisywać porozumienie z PKP PLK.

Wysokość dofinansowania ma wynosić aż do 85 procent kosztów kwalifikowanych całego zadania. Przewidywany koszt budowy samych wiaduktów to wydatek rzędu ok. 48-50 mln zł. Gmina nie byłaby więc w stanie sfinansować całej inwestycji.

- Mamy dokumentację techniczną budowy wiaduktów na ulicy Żółkiewskiego, a także ważne pozwolenie budowlane. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie w przyszłości bliźniacza konstrukcja. Takie plany są nadal, lecz postawione wówczas i niezabudowane do tej pory betonowe filary nie nadają się już do wykorzystania. Trzeba je rozebrać i postawić nowe - mówi Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Miejscy drogowcy podkreślają, że nie jest to nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny, gdyż przebieg nowego wiaduktu musi być dostosowany do projektu modernizacji linii kolejowej. Tory mają tam biec trochę inaczej niż dotychczas. Dopóki nad torami nie będzie dwóch bliźniaczych wiaduktów, fragment ul. Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką nie może być dwujezdniowy.

- Podczas budowy wiaduktów krajowa "dziewiątka" nie będzie zamykana dla ruchu. Najpierw powstanie bowiem południowy wiadukt (tuż obok istniejącego), a dopiero po jego otwarciu ruszy rozbiórka obecnej konstrukcji i budowa w jej miejscu nowej. Nie będzie zatem konieczności wyznaczania objazdów przez Gołębiów I. W 2013 roku planujemy ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy inwestycji - informuje Dariusz Dębski.

TAK BYŁO

Wiadukt nad torami kolejowymi do Warszawy ma już prawie 20 lat. Jego budowa rozpoczęła się pod koniec lat osiemdziesiątych minionego wieku, a następnie na jakiś czas została przerwana. Zadanie to skończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych. Wcześniej był w tym miejscu strzeżony przejazd kolejowy. Gdy przejeżdżał pociąg, samochody musiały czekać po kilka minut przed zamkniętymi szlabanami.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy