Sezon rozpoczął się recitalem „Niegłupia, niebrzydka, niebiedna” w reżyserii Jarosława Rabendy; spektaklem podsumowującym 40-lecie pracy artystycznej Danuty Doleckiej. Z okazji XIV międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego teatr przygotował „Pornografię” w reżyserii Jana Hussakowskiego; spektakl inaugurujący to wydarzenie. Kolejnym przedstawieniem była planowana na sylwestrową noc „Pomoc domowa” Marca Camoletti wyreżyserowana przez Krzysztofa Dracza. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią premiera odbyła się w lutym.
Międzynarodowy Dzień Teatru obchodzony 27 marca miała uświetnić premiera „Wstydu” Marka Modzelewskiego w reżyserii Błażeja Peszka. Niestety, z oczywistych względów, premiera w tym dniu się nie odbyła i została przeniesiona na jesień 2021.
Sezon zakończyły dwie czerwcowe premiery. Pierwsza z nich, „Chłopcy z Placu Broni” w reżyserii Michała Derlatki uświetniła 45. rocznicę Radomskiego Czerwca’76. Druga premiera to „mJarka się przebrała”. Autorski spektakl Jarosława Rabendy zrealizowany z okazji 30-lecia pracy scenicznej tego aktora.
Na afisz wróciły także znane już tytuły. - Ogółem w tym sezonie zagraliśmy 80 spektakli, które obejrzało 9 tys. 82 widzów. Największym powodzeniem cieszyły się „Szalone Nożyczki”, „Ryzykowna Forsa” i „Pomoc Domowa” - wylicza Powszechny.
Teatr zaznacza, że w wyjątkowo trudnych warunkach udało się zorganizować XIV Międzynarodowy Festiwal Gombrowiczowski. - Do udziału w tej edycji zaprosiliśmy jedenaście teatrów. Widzowie mieli okazję obejrzeć m.in. „Biesiadę u Hrabiny Kotłubaj”, reż. Magdalena Piekorz (Fundacja Republika Marzeń); „Opętanych” reż. Igor Gorzkowski ( Teatr im. S. Jaracza, Olsztyn) czy „Dialogi Polskie”, reż. Mikołaj Grabowski ( Teatr Bagatela, Kraków). Główną nagrodę otrzymał węgierski Teatr Maladype za spektakl „Yvonne” - przypomina teatr. - Działało Studio Festiwalowe, w którym odbywały się rozmowy z organizatorami i twórcami. Całość relacjonowana była w mediach społecznościowych. Widzowie mogli obejrzeć transmisję z inauguracji, ogłoszenia werdyktu oraz brać zdalnie zdalnie udział w spotkaniach z gośćmi Festiwalu.
Jesienią, w ramach programu „Edukacja Kulturalna” teatr zorganizował również warsztaty dla nauczycieli. Wykłady dotyczyły rozbudzania zainteresowania literaturą, kulturą i teatrem wśród uczniów. Zajęcia prowadził dramaturg z Teatru Nowego w Poznaniu, Michał Pabian.
W tym sezonie znaczną część naszej działalności przenieśliśmy do sieci. Jednym z ciekawszych wydarzeń dostępnych online była debata literacka „Młodzi pisarze atakują”, w której udział wzięli m.in. Olga Hund, Joanna Gierak- Onoszko, Anna Cieplak, Ziemowit Szczerek.
W oczekiwaniu na otwarcie teatru trwały przygotowania do pokazów archiwalnych spektakli: „Niepodobnym obyczajem, „Zemsta”, „Majakowski//Reaktywacja”, „Calineczka”, „W osiem dni dookoła świata”, „Brat naszego Boga” i spotkania online z aktorami.
Aktorzy pod opieką artystyczną i reżyserską dyrektor Małgorzaty Potockiej nakręcili serial teatralny „Sceny miłosne” emitowany na YouTube. Motywem przewodnim produkcji były najpiękniejsze sceny miłosne zaczerpnięte z literatury.
Mikołajkowym prezentem dla najmłodszych była emisja spektaklu „Daszeńka”, która odbyła się 6 grudnia. Przedstawienie to zostało również wyemitowane w internetowym Teatrze TVP dla szkół. Dla młodych widzów tatr przygotował także czytanie opowiadań napisanych przez dzieci ze szkół podstawowych zebrane w książce „Zwierzaki mają głos” i bajkę „O pastuszkach, co to w nocy, poszli boso o północy”. Z kolei z okazji Dnia Dziecka zrealizował „Niesamowite przygody Szczurka”, bajkę autorstwa Natalii Samojlik.
Miniony Sylwester w Teatrze również odbył się online. Dla widzów przygotowano nagranie wyśmienitej farsy „Dajcie mi tenora!” w reżyserii Marcina Sławińskiego.
W styczniu Teatr włączył się w organizację 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
-W oczekiwaniu na kolejną edycję Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego rozpoczął się cykl „Czytamy Gombrowicza”. Pierwszym tekstem, z którym zmierzyli się aktorzy pod opieką artystyczną reżysera Jose Iglesiasa Vigila, była „Zbrodnia z premedytacją”.
Koniec sezonu i letnia pora to czas Ulicy Teatralnej. Podczas drugiej edycji tego festiwalu zobaczymy„Awanturki osobiste”, czyli sceny konfliktów ze znanych dramatów i powieści.
Na pierwsze spektakle po letniej przerwie Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu we wrześniu.