- Zawody chemiczne online są zwieńczeniem realizowanego już od czterech lat w szkole międzynarodowego projektu Chemia-Chemistry.
- Uczniowie biorący udział w projekcie nie tylko poszerzają swoją wiedzę dotyczącą chemii, ale także rozwijają swoje umiejętności językowe.
- Projekt był wielokrotnie nagradzany m.in przez Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Quiz prowadzony był w języku angielskim, a przygotowali go i moderowali go nauczyciele Beata Nawrot, Renata Kowalska-Gajewska oraz Nick Minnican. Licznie zgromadzona publiczność – w tym m. in. dyrekcja szkoły i rodzice uczniów biorących udział w projekcie – obserwowali, jak uczestnicy quizu naprzemiennie zadawali sobie pytania związane z zagadnieniami przewidzianymi w programie dla szkół gimnazjalnych.
Rywalizacja była bardzo dynamiczna i emocjonująca, uczniowie klas dwujęzycznych wykazali się nie tylko wiedzą w zakresie chemii, lecz także mieli okazję potwierdzić swoje nadzwyczajne umiejętności językowe.
Zawody chemiczne online są zwieńczeniem realizowanego już od czterech lat w szkole międzynarodowego projektu Chemia-Chemistry, kierowanego do najzdolniejszych uczniów klas dwujęzycznych z wykorzystaniem metody „Zintegrowanego Kształcenia Przedmiotowo- Językowego”. W tym przypadku jest ona oparta na nauczaniu chemii w języku angielskim przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Jest to bardzo atrakcyjna propozycja dla młodzieży. Uczniowie oraz ich rodzice, możliwość wzięcia udziału w zawodach traktują, jako wielkie wyróżnienie.
Projekt Chemia-Chemistry odznacza się pomysłowością i innowacyjnością, jest wzorowym przykładem na rozszerzanie standardowej oferty edukacyjnej i jest wizytówką szkoły. Uczniowie biorący udział w projekcie nie tylko poszerzają swoją wiedzę dotyczącą chemii i rozwijają swoje umiejętności językowe, lecz także poprzez bezpośredni kontakt ze swoimi rówieśnikami z Wielkiej Brytanii kształtują właściwe postawy społeczne i międzykulturowe. Realizowany projekt skutecznie przełamuje bariery językowe poprzez bezpośredni kontakt z cudzoziemcami, a także kształtuje odpowiedzialność i kreatywność w procesie uczenia się.
Sam projekt był już wielokrotnie nagradzany. Otrzymał już Krajową Odznakę Jakości eTwinning oraz Europejską Odznakę Jakości eTwinning, a w roku 2013 PG nr 12 zostało laureatem Ogólnopolskiego Konkursu projektów eTwinning w kategorii Debiuty. Szkoła otrzymała także wyróżnienie od Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Szkoła w dalszym ciągu się rozwija i rozpoczyna współprace z innymi placówkami. Projektem zainteresowane są trzy kolejne szkoły: w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Jak podkreśla dyrekcja szkoły, działania te są ukierunkowane na poszerzenie współpracy o nowe kraje europejskie. Ponadto, otwierają one drogę do ubiegania się o najwyższe trofeum - nagrodę eTwinning na szczeblu europejskim.