„W imieniu Airbus Group i Airbus Helicopters chciałbym potwierdzić, że jesteśmy gotowi tak szybko jak to możliwe ruszyć z rozmowami z Ministerstwem Rozwoju dotyczącymi naszej kompleksowej oferty dla polskiej gospodarki. To dla nas ważne, aby wyjaśnić, przedyskutować i, jeśli to konieczne, dostosować szczegóły naszej oferty, aby odpowiedzieć na potrzeby przemysłu lotniczego i obronnego w Polsce.
Jestem przekonany, że poprzez oficjalny proces negocjacji, będziemy w stanie skutecznie rozwiać obawy, które zostały podniesione.
Nasze zaangażowanie pozostaje absolutnie bez zmian w kwestii rozwoju działalności przemysłowej w miastach, które wymieniliśmy do tej pory: w Radomiu, Dęblinie i Łodzi.”
Przypominamy, że w ostatnim czasie w mediach pojawiały się krytyczne wypowiedzi na temat przetargu na śmigłowce dla polskiej armii nowego szefa MON Antoniego Macierewicza. Po wyborach parlamentarnych negocjacje offsetowe z Airbus Helicopters zostały zawieszone. - MON będzie zmierzało do podjęcia tego przetargu na nowo, jeżeli rozstrzygnięcie dotyczące offsetu sprawi, iż kontrakt nie będzie mógł być zawarty. Będziemy liczyli na to, że wówczas fabryki pracujące w Polsce i produkujące w Polsce sprzęt równoważny, a w wielu wymiarach czasem lepszy, będą gotowe do wzięcia udziału w tym przetargu – mówił Macierewicz.
Prezydent Radomia w listopadzie również odniósł się do informacji o możliwości utraty potencjalnych miejsc pracy w mieście - Radom liczył na stworzenie nowych miejsc pracy przez Airbusa. Są one jednak uzależnione od podpisania przez rząd umowy z tym producentem. Jest to warunek utworzenia tak zwanej Wyżyny Lotniczej i ulokowania w Radomiu zakładu produkcyjnego elementy śmigłowców dla polskiej armii, który miał dać zatrudnienie dla 250 osób – powiedział Radosław Witkowski.
Podczas wizyty Antoniego Macierewicza w czasie kampanii wyborczej w naszym mieście, obecny Minister Obrony Narodowej w wypowiedzi dla Radia Rekord uspokajał, że dla miejsc pracy w Radomiu nie ma żadnych zagrożeń. Jak powiedział Macierewicz inne firmy produkujące już śmigłowce w naszym kraju zadeklarowały dokładnie taki sam program offsetowy. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Konkurentami Airbus Helikopters w przetargu na dostawę śmigłowców dla polskiej armii były firmy Agusta Westland produkująca śmigłowce w Świdniku i Sikorsky produkujący w Mielcu.