Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Al. Wojska Polskiego otwarta

Al. Wojska Polskiego otwarta
 
Przypomnijmy, w ramach tego samego zadania przebudowane zostały także fragmenty ulic Żółkiewskiego i Zwolińskiego. - To była największa drogowa inwestycja ostatnich lat. Co ważne, dzięki naszemu uporowi, i pomimo głosów, że się nie da, na jej realizację pozyskaliśmy z budżetu państwa około 90 milionów złotych. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie dobra współpraca ponad podziałami. Jeszcze raz dziękuję za pomoc wszystkim, którzy wsparli nasze działania, w szczególności eurodeputowanemu Adamowi Bielanowi i ministrowi Markowi Suskiemu. Bardzo dobry efekt przyniosło to, że kilka lat temu postawiliśmy przed sobą wspólny cel jakim jest budowa lotniska i okołolotniskowej infrastruktury - mówi prezydent Radosław Witkowski.
 
 
Cała inwestycja kosztowała 140 mln zł. Kluczowym elementem była budowa dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową. Ich długość to 70 metrów, a szerokość - 15 i 12 metrów. Przebudowane odcinki al. Wojska Polskiego i ul. Żółkiewskiego mają łącznie około 5,5 km długości. Powstały też drogi serwisowe oraz wloty pobliskich ulic. Drogowcy wykonali też ciągi dla rowerzystów i pieszych - łącznie ponad 10 km. Powstały zatoki przystankowe, przy których stanęły nowe wiaty i zostały ustawione latarnie LED. Ponadto powiększone zostało rondo Popiełuszki na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 9 i 12 oraz wojewódzkiej nr 737. Odnowiono również rondo na Idalinie i odcinek al. Grzecznarowskiego od ronda do ul. Białej. Dobudowano też drogę rowerową do Jaśminowej. - Radomianie 40 lat czekali na to, aby ta trasa wyglądała tak jak dzisiaj. To zupełnie nowa jakość. Ta inwestycja pokazuje, że jak się chce działać wspólnie, to można robić rzeczy wielkie i myślę, że to nie ostatnia taka inwestycja w naszym mieście - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
 
 
Budowa tzw. obwodnicy rzeszowskiej w Radomiu rozpoczęła się w sierpniu 1976 r. Inwestorem była Wojewódzka Dyrekcja Rozbudowy Miast i Osiedli Wiejskich, zaś wykonawcą zadania - Rejon Dróg Publicznych w Radomiu. Prace zaczęto nietypowo, bo od środkowego odcinka - między ulicami Odrodzenia a Lubelską. Zapowiadano wówczas, że obwodnica ma mieć docelowo dwie jezdnie, ale zrealizowano budowę zaledwie jednej, a pod drugą pozostawiono rezerwę terenu. Trasę oddano w drugiej połowie 1980 r. i od tamtej pory planu budowy drugiej jezdni nie wykonano - aż do obecnej kompleksowej przebudowy, w ramach której trzeba było rozebrać starą drogę wraz ze zniszczonym wiaduktem nad torami i wykonać całą inwestycję od podstaw.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy