Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin naszych pacjentów w zakresie uzyskania informacji o stanie zdrowia ich bliskich, wypracowaliśmy system, który ma ułatwić i usprawnić kontakt między rodziną pacjenta a szpitalem – mówi Karolina Gajewska, rzecznik MSS.
Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji albo drogą mailową - na adres pacjent@wss.com.pl, albo telefonicznie - pod specjalnym numerem telefonu 48 361 38 99. Obie formy kontaktu są dostępne od poniedziałku do piątku w godz. 8-13.
Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kątem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji. Dlatego trzeba podać swoje dane i dane pacjenta, nazwę oddziału oraz numeru telefonu osoby upoważnionej – tłumaczy Karolina Gajewska. - Lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. O częstotliwości powiadamiania osób upoważnionych będzie decydował lekarz.
Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody pacjenta. Kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej. - Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa. Osobą bliską będzie np. przedstawiciel ustawowy, małżonek, dzieci, rodzice, osoby pozostające we wspólnym pożyciu. Osoba ta powinna się skontaktować ze szpitalem za pośrednictwem nowego systemu informacyjnego dla rodzin, udowodnić, że jest bliskim i wyrazić chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia pacjenta – wyjaśnia rzeczniczka Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego.
Lecznica apeluje o nienadużywanie nowej ścieżki. - Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył państwu jak najlepiej – mówi Karolina Gajewska.
https://dami24.pl/wiadomosci/informacja-dla-rodzin-pacjentow/19809