Według planów sprzed kilku lat do Centralnego Portu Komunikacyjnego miało prowadzić 10 szprych. Jedna z nich planowana była z Krosna przez Rzeszów, Stalową Wolę, Iłżę, Radom, Warkę i Grójec aż do CPK. Plany jednak się zmieniły i koncepcja została zmodyfikowana. W efekcie bezpośrednie połączenie Radomia z CPK prawdopodobnie nie powstanie.
Do sprawy na konferencji prasowej odniósł się poseł Konrad Frysztak z Platformy Obywatelskiej.
- To jest szprycha, która według założeń poprzedniego rządu, rządu Prawa i Sprawiedliwości, miała zostać wybudowana w okolicach 2050 roku. W 2048, jeśli mnie pamięć nie myli. Moja rozmowa z ministrem Malepszakiem i to nie chodzi o szprychę, tylko o połączenie kolejowe Rzeszowa, Radomia i Warszawy poprzez Iłżę, Ostrowiec, nie jest zarzucona przez polski rząd, tylko realnie wskazana w tym harmonogramie prac, który założył poprzedni rząd. Te prace tam postępują, mam na myśli prace przygotowawcze i ta linia powstanie. Czy ona będzie bezpośrednio łączyć Radom z CPK? Tego nie wiem. To jest kwestia planistyczna, a nie kwestia polityczna - powiedział poseł Konrad Frysztak.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-prasowa-konrada-frysztaka-zdjecia/104562
Poseł Platformy Obywatelskiej skomentował także samą ideę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jego zdaniem to duże zagrożenie lotnisk regionalnych, w tym dla radomskiego.
- Nazywam się patriotą Radomia i ziemi radomskiej. Nasze patriotyczne stanowisko powinno brzmieć: CPK jest wielkim zagrożeniem dla lotniska w Radomiu. Każdy, kto mówi inaczej, że CPK jest szansą dla Radomia, mówi głupotę. Bo jeśli wybudujemy w centralnej Polsce kilkadziesiąt kilometrów od Radomia wielkie, mega lotnisko, które będzie miało przepustowość wszystkich lotnisk w Polsce, to takie lotniska jak Warszawa-Chopin, Warszawa-Ratom siłą rzeczy nie będą miały potoku pasażerów - podkreślił Konrad Frysztak.
Według zaktualizowanego harmonogramu nowy port lotniczy ma zostać uruchomiony pod koniec 2032 r. – jednocześnie z projektowanym odcinkiem Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Do końca tego roku planowane jest wybranie wykonawcy tunelu KDP w Łodzi. Na realizację zamówienia będzie miał 46 miesięcy.