Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale
na YouTube - TUTAJ.
Jednym z największych ograniczeń,
które MZDiK musiało wprowadzić na czas budowy wiaduktu nad linią
kolejową, było zamknięcie odcinków ulic Czarnej i
Młodzianowskiej. Kierowcy musieli w tym czasie korzystać z objazdu
przez ulicę Jana Pawła II. Ten etap utrudnień mamy już jednak za
sobą. Od 31 sierpnia ruch kołowy powrócił na obydwie drogi. Stałą
trasą w tym rejonie (ulicami PCK, Czarną i Młodzianowską) jeżdżą
także autobusy komunikacji miejskiej linii 6.
Na wybranych
odcinkach dróg brakuje jedynie ostatniej warstwy masy bitumicznej. W
najbliższym czasie będzie ona układana między ulicami Lipską i
Armii Ludowej (wraz odcinkiem tej drugiej), na zawrotkach przy
Gajowej i na starej Młodzianowskiej, między szkołą na Ustroniu a
nowym wiaduktem, na zjeździe do ulicy Czarnej oraz na dojazdach do
ronda pod wiaduktem, w tym na połączeniu z ulicą Żakowicką.
Asfalt połączy także kolejne odcinki dróg dla rowerów.
Na
skrzyżowaniu z ulicą Jana Pawła II są korygowane łuki, aby
między innymi autobusy komunikacji miejskiej miały możliwość
łatwiejszego skręcania. Dzięki władzom miasta projektant został
zobligowany do wprowadzenia pewnych zmian na odcinku między ulicami
Jana Pawła II i Lipską. Wskutek uzasadnionych wniosków mieszkańców
powstało tam dodatkowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem
rowerowym, łączące Prędocinek i Młodzianów. Zbudowano ponadto
chodnik od nowego przystanku do starej ulicy Młodzianowskiej. Ważną
informacją dla mieszkańców osiedla będzie także to, że
zachowany zostanie dotychczasowy wjazd w ulicę Lipską, a z niej w
Cisową i do pobliskiej szkoły. Rozwiązania te usprawnią ruch
pojazdów i pieszych w pobliżu nowego przebiegu ulicy
Młodzianowskiej.
Pozostałe prace, które zostały do
wykonania, to między innymi zabezpieczenie skarp, ustawienie
barierek oraz znaków drogowych, specjalne wypustki przed schodami
dla osób niewidomych czy tak zwane ekrany przeciwbłotne, które
zabezpieczą przed ochlapywaniem pieszych lub rowerzystów
korzystających z pochylni wzdłuż muru oporowego wiaduktu od strony
starego odcinka ulicy Młodzianowskiej (ciąg ten znajduje się
poniżej drogi). Urządzana będzie również zieleń, w tym między
innymi sadzone nowe drzewa i krzewy przy całym nowym
odcinku.
Termin dopuszczenia do ruchu nowego wiaduktu jest
uzależniony od decyzji nadzoru budowlanego. MZDiK zapewnia jednak,
że niezwłocznie po zakończeniu procedur kierowcy będą mogli
jeździć nową trasą.
Za budowę nowego przebiegu ulicy
Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) włącznie z wiaduktem
nad torami kolejowymi odpowiada konsorcjum firm
Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość
zadania według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Cała
inwestycja ma zakończyć się w październiku 2016 roku.
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.