Wprowadzenie Radomskiej Karty Seniora to jeden z postulatów zgłoszonych przez Radę Seniorów. Dzięki niej osoby, które ukończyły 65 lat, mogłyby korzystać z ulg i zniżek w instytucjach zlokalizowanych na terenie Radomia.
- Dzięki ulgom przysługującym w związku z Kartą Seniora osoby starsze, nierzadko dysponujące dość ograniczonymi możliwościami finansowymi, miałyby szansę na bardziej aktywne uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych lub rekreacyjnych - mówi wiceprezydent Anna Białkowska, odpowiedzialna we władzach miasta za politykę społeczną.
Konsultacje potrwają od 17 kwietnia do 1 maja, uczestniczyć w nich mogą wszyscy mieszkańcy Radomia. 23 kwietnia od godz. 13:00 planowane jest spotkanie z przedstawicielami radomskiej Rady Seniorów. Natomiast 24 kwietnia od godz. 13:00 organizowane jest otwarte spotkanie z mieszkańcami. Oba spotkania odbędą się w Urzędzie Miejskim, sala konferencyjna (pok. 114). W ramach konsultacji osoby w nich uczestniczące proszone są o wypełnienie ankiety, w której zawarte są pytania m.in. dotyczące form wsparcia, z jakich mieliby korzystać seniorzy. To, na przykład, zniżki na bilety komunikacji miejskiej, ulgi na płatne zajęcia i wydarzenia prowadzone przez miejskie instytucje kultury i sportu. W ankiecie można także zasugerować własne propozycje co do pożądanych przez seniorów ulg, usług lub produktów przedsiębiorstw działających na terenie Radomia. Ankiety można będzie składać w formie elektronicznej - poprzez nadsyłanie uwag na adres: [email protected] lub poprzez wypełnienie formularza internetowego na stronie www.radom.pl/konsultacje. Można też wybrać formę tradycyjną, papierową. Wypełniony arkusz ankiety można złożyć w czterech stałych punktach obsługujących konsultacje: Biuro Rady Miejskiej ul. Moniuszki 9, Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30, Centrum Komunikacji Społecznej (pok. 104) ul. Żeromskiego 53, Centrum Organizacji Pozarządowych ul. Struga 1. Ankietę można będzie też złożyć podczas spotkań organizowanych w ramach konsultacji. Wyniki konsultacji zostaną przedstawione w sprawozdaniu, które zostanie zamieszczone w terminie do 60 dni od zakończenia konsultacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego, na tablicy ogłoszeń Kancelarii Prezydenta oraz na stronie internetowej miasta Radomia.
Wprowadzenie w mieście programu związanego z Kartą Seniora wymaga przyjęcia stosownej uchwały Rady Miejskiej.