Miasto wszczęło postępowanie wyjaśniające wobec właścicieli kontenerów na śmieci ustawionych na rynku. Na ich niefortunne zlokalizowanie uwagę zwrócił radny PiS Marek Szary. „Biura te często odwiedzają interesanci, ale i nie tylko, ponieważ na konferencje prasowe parlamentarzystów pojawiają się dziennikarze również ogólnopolskich telewizji. Taki wizerunek miasta poprzez ustawienie kontenerów w strefie płatnego parkowania jest nie do przyjęcia w jakiejkolwiek części miasta” – napisał radny Marek Szary w interpelacji do prezydenta Radosława Witkowskiego.
Radny zaznacza, że „parkingi mają służyć mieszkańcom i interesantom odwiedzającym zabytkowy radomski Rynek, którzy chcą zaparkować swoje pojazdy w mieście”. „Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje, że właściciele kontenerów, którzy usytuowali je na radomskim Rynku płacą co miesiąc […] określoną stawkę za zajęcie pasa drogowego. Zgodnie z w/w rozumowaniem, każdy miałby prawo usytuowania kontenerów w jakimkolwiek miejscu w strefie płatnego parkowania np. na ul. Kilińskiego przed oknami gabinetu pana prezydenta, po dokonaniu płatności za zajęcie pasa drogowego” - wyjaśnił radny.
Szary zapytał w interpelacji m.in. o podstawę prawną, która zezwalałaby na ustawienie kontenerów w strefie płatnego parkowania, o stawkę godzinową pobieraną za kontenery i dlaczego dla opisanych kontenerów została wybrana akurat ta lokalizacja oraz czy była ona podyktowana osobistą decyzją włodarza Radomia. Radny dopytywał także kiedy kontenery zostaną usunięte; wskazał także, że wcześniej kontenery stały w innym miejscu w rynku, bliżej Domu Gąski i Esterki.
W odpowiedzi czytamy, że za kontenery usytuowane na miejscach parkingowych w strefie płatnego parkowania pobierana jest opłata jak za samochody za postój całodzienny w wysokości 20 zł 40 gr, a lokalizacje kontenerów rozpatrywane są indywidualnie na wniosek strony.
Jak się okazuje, nikt nie wnioskował o ustawienie kontenerów, na które zwraca uwagę radny Szary; Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wszczął w tej sprawie postępowanie administracyjne.