Oto kilka prostych rad jak skutecznie i bez zbędnych kosztów sprzedać rzeczy za pomocą portali ogłoszeń lokalnych.
Postaw na sąsiada.
Sprzedaż lokalna jest znakomitym pomysłem przy sprzedaży rzeczy przez Internet. Sprzedaż taka jest po prostu dużo tańsza i łatwiejsza. Kupujący przedmiot po sąsiedzku odbierze rzecz osobiście, dzięki czemu unikniesz kłopotów z absorbującą organizacją pakowania oraz ewentualnością zniszczenia rzeczy podczas transportu. Bardzo istotna sprawą jest również możliwość obejrzenia towaru „na żywo” przed zakupem oraz ewentualność targowania ceny. Jest to kluczowe przy zakupie wartościowego przedmiotu np. sprzętu elektronicznego czy telefonu. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedajemy samochody w Radomiu lub mieszkanie. Tu z góry zakładamy odbiór osobisty w każdym przypadku.
Transakcje lokalne są bezpieczniejsze i szybsze również pod względem płatności. Kupiec przyjeżdżający po np. komputer, płaci nam przy odbiorze rzeczy na miejscu, co znacznie skraca długość trwania transakcji oraz niweluje ryzyko braku zapłaty za wysłany towar.
Nie generuj kosztów.
Jeżeli chcesz sprzedać drobną rzecz lub rzecz o małej wartości, pamiętaj aby nie generować kosztów.
Serwisy aukcyjne, za sprzedaż towaru wystawionego na aukcjach, potrafią żądać opłat rzędu nawet do dziesięciu procent wartości aukcji! Przemyśl więc swoje działanie i korzystaj z platform, które wyszły naprzeciw potrzebom użytkowników i proponują dodawanie ogłoszeń za darmo.
Istnieje wiele serwisów ogłoszeniowych, które za dodanie ogłoszenia słono sobie liczą. Dobrym pomysłem jest więc serwis ogłoszeń lokalnych taki jak np. Lento.pl , który ma ugruntowaną pozycję na rynku. Dodawanie ogłoszeń jest tam darmowe, a dziennie odwiedzają go tysiące użytkowników. Skuteczność tego typu serwisów jest bardzo wysoka.
Nie bądź niewidoczny.
Nie jest sztuką zamieścić ogłoszenie. To tylko wypełnienie prostego formularza dodawania ogłoszenia. Problemem jest jak przebić się spośród setek tysięcy ogłoszeń tak, aby zainteresować odbiorcę. Pamiętaj ,ze diabeł tkwi w szczegółach. Twoje ogłoszenie może nie być długie, nie musi być kosztowne, nie musi być powielane. Wystarczy że będzie z pomysłem.
Dodawanie ogłoszeń jest swoista reklama twojego towaru. Stosuj więc zasady marketingowe dokładnie takie same, jakich używają profesjonaliści, w celu reklamy firm, usług czy właśnie rzeczy. Korzystanie z zasad marketingu może uatrakcyjnić naszą ofertę, a co za tym idzie poprawić skuteczność naszego ogłoszenia. Dobrym zabiegiem jest sprawdzone w tej kwestii wyróżnianie ogłoszeń. Jest to usługa płatna. Mając jednak na uwadze dodanie ogłoszenia za darmo, można rozważyć taka formę promocji.
Pokaż co sprzedajesz.
Nikt nie kupi rzeczy, której nie widział! Ładne zdjęcia to więcej niż dodatek do treści. To konieczność , której nie możesz pominąć. Jasne, wyraźne i koniecznie na białym tle? Dokładnie tak! Przedmiot powinien być pokazany z jak największą starannością i estetyką. Nie zamieszczaj zdjęć ciemnych, niewyraźnych czy nie pokazujących całości przedmiotu. Takie działanie może nie tylko nam nie pomóc, ale wręcz zaszkodzić. Kupujący bowiem, może założyć, że chcemy po prostu ukryć wadę przedmiotu.
Wyceń z głową.
Pamiętaj, że cena jest bardzo często najważniejszym wyznacznikiem, decydującym o zakupie przedmiotu przez kupującego. Nie zawyżaj i nie obniżaj. W obu przypadkach nie sprawisz, że przedmiot sprzeda się szybciej. Chcąc pozbyć się np. działki w Olsztynie sprawdź ile kosztują wystawiane przez innych użytkowników nieruchomości w Radomiu i dopasuj się z ceną idealnie do rynku. Przy wycenie przedmiotu miej na uwadze, że kupujący będzie chciał się targować. Próg negocjacji ustaw jednak nie większy niż 10 procent wartości.
A może coś jeszcze?
Lokalna sprzedaż, nawet ta przez Internet, posiada dodatkową zaletę - bezpośredni kontakt z nabywcą. Kontakt ten jest ważny, ponieważ możesz upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu! Kupujący np. komputer może potrzebować również monitora lub klawiatury, o których nawet nie wspomniałeś w ogłoszeniu. Warto zatem zawsze wspomnieć o posiadanych zbędnych rzeczach powiązanych z towarem z ogłoszenia.