Koncepcję budowy nowego obiektu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Cały wiadukt ma mieć 150 metrów długości. Ponadto, jak przyznaje MZDiK, jeżeli kolej zdecyduje się na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej będzie również możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron i wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie.
- Według koncepcji MPU spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje. Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14 – tłumaczy Dawid Puton, rzecznik MZDiK.
Koncepcja nie obejmuje skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym. - Podkreślamy jednak, że jest to tylko koncepcja, a ostateczny wygląd wiaduktu i węzła drogowego będzie znany dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej. Wykonawca zadania może bowiem dokonać niezbędnych korekt – wyjaśnia rzecznik MZDiK.
W czwartek, 31 stycznia Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji otworzył oferty, które wpłynęły na przetarg dotyczący przygotowania dokumentacji projektowej nowego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską. – Na przetarg wpłynęło pięć ofert. Na te prace przeznaczono w sumie 699 tysięcy złotych. Najtańsza oferta opiewała na blisko 669 tysięcy, a najdroższa na blisko 1 milion 200 tysięcy złotych – mówi Dawid Puton.
MZDiK sprawdzi teraz oferty pod kątem formalnym. Nazwę firmy, która przygotuje dokumentację poznamy za około 3 tygodnie. Dokumentacja projektowa ma być gotowa do końca listopada.
Obecny wiadukt potocznie zwany „lubelskim” ma już ponad 35 lat.