ID3 jako krewny popularnego Garbusa, podobnie jak on ma silnik z tyłu i napęd na tylną oś. Mamy tu jednobiegową skrzynię automatyczną. Cena katalogowa Volkswagena ID3 zaczyna się od ok. 150 tysięcy zł.
Jeśli chodzi o silnik możemy wybierać między baterią 58 kWh lub 77 kWh. Producent podaje, że mniejsza bateria m dostępna w późniejszym terminie. W najprostszej wersji silnik ma 145 konie mechaniczne, w pozostałych 204.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/odjechana-volkswagen-id3-zdjecia/77302
ID.3 w wersji 1ST wyróżnia się wyglądem. Chodzi tu między innymi o stylistykę tylnych słupków, specjalny element ozdobny na kierownicy czy pedały Play & Pause. Czeka nas też specjalne powitanie na ekranie startowym i przez światła auta.
Wnętrze jest minimalistyczne i stylowe. Mamy w środku dwa ekrany - kolorowy wyświetlacz 5,3” za kierownicą i drugi, większy ekran dotykowy na środku. Na pierwszym zobaczymy podstawowe wskazania czyli prędkość, informacje z nawigacji czy aktywnego tempomatu. Drugi służy do sterowania multimediami, nawigacją i ogólnymi ustawieniami auta.
W podstawowej dotąd odmianie – Pro Performance z silnikiem o mocy 204 KM – wyposażenie seryjne Volkswagena ID.3 zawiera już m. in. systemy asystujące czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Na komfort podróżowania wpływa dostępna w standardzie klimatyzacja Climatronic z możliwościami chłodzenia wnętrza podczas postoju oraz programowania chłodzenia na określoną godzinę.
W czasie jazdy do dyspozycji mamy m.in. aktywny tempomat, reflektory LED Matrix z automatyczną regulacją zasięgu i światłami na każdą pogodę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy czy asystenta utrzymania pasa ruchu. Ponadto listwa świetlna pod przednią szybą zaświeci się na czerwono w razie potrzeby nagłego hamowania, a podczas korzystania z nawigacji, migając na niebiesko w lewo lub w prawo, podpowie kierunek na najbliższym skrzyżowaniu.
Trzeba pamiętać, że decyzja o samochodzie elektrycznym, powinna też nieść za sobą zmianę nawyków. Trzeba też poznać zasady eco-drivingu i pomyśleć przygotowaniu odpowiedniego miejsca do ładowania auta w domu. Musimy więc liczyć się z pewnymi kosztami na start, oprócz kosztu samego samochodu.