Projekt przewidywał wdrożenie siedem usług: e-rejestracja, e-ratownik, e-transport, e-noworodek, e-dokumentacja, e-opinia, e-zabezpieczenie. Dotyczą one rejestracji pacjentów, którzy zgłaszają się po pomoc w ramach nocnej i świątecznej opieki medycznej, a także udostępniania dokumentacji medycznej, zamawiania transportów medycznych czy zabezpieczania imprez masowych.
- Jedną z najważniejszych spraw dla pacjentów pogotowia jest uruchomienie w poczekalni infokiosków. Dzięki nim każdy pacjent będzie mógł dokonać rejestracji przed wejściem do gabinetu, podając swój numer PESEL. Wówczas zostanie sprawdzony w systemie, czy jest ubezpieczony w Narodowym Funduszu Zdrowia. Te informacje będą automatycznie przekazywane do gabinetu lekarza lub pielęgniarki. Jeżeli pacjent był już u nas wcześniej zarejestrowany i figuruje w naszej bazie danych, wówczas te dane będą wyświetlone na ekranie monitora łącznie z historią choroby. Lekarz również będzie miał obraz dotychczasowej historii jego choroby. Wszystkie czynności w gabinecie, w tym wydruk recept, skierowań do poradni, zwolnień lekarskich łącznie z przesłaniem ich do ZUS, będą mogły być wykonywane dużo sprawniej – mówi Piotr Kowalski, dyrektor Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego.
- Wierzę, że ten system znacząco usprawni działalność radomskiego pogotowia, ale przede wszystkim da większy komfort obsługi pacjentom. Ten system znakomicie wpisuje się w realizację pakietu smart city, czyli projektu opartego na nowoczesnych technologiach. Uruchamiamy system e-usług w pogotowiu, bo chcemy, żeby nasi pacjenci mieli jak najlepszą obsługę – mówi prezydent Radosław Witkowski.
W ramach projektu „Informatyzacja Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Radomiu wraz z wdrożeniem e-usług dla pacjentów” powstała serwerownia oraz sieć komputerowa, zakupiono nowy sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie placówką.
- Myślę, że dla mieszkańców Radomia te usługi będą miały największe znaczenie w przypadku nocnej i świątecznej opieki medycznej, bo w ciągu jednej doby po pomoc zgłasza się do stacji pogotowia około 300 osób. Dzięki uruchomieniu e-usług kolejka oczekujących na wizytę pacjentów będzie usystematyzowana. Każdy będzie wiedział, do którego pokoju ma wejść – wyjaśnia wiceprezydent Jerzy Zawodnik.
Wartość całego projektu wynosi ponad 6,4 mln złotych, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych to ponad 5,1 mln złotych.