Francuska firma Lagardere Travel Retail (LTR), która ostatecznie porozumiała się z Państwowymi „Portami Lotniczymi”, jest w trakcie wyprowadzki. Zgodnie z ustaleniami powinna opuścić pomieszczenia do końca tego tygodnia. Jak tydzień temu zapowiadało PPL, umożliwi to rozpoczęcie rozbiórki terminalu prawdopodobnie jeszcze w kwietniu. - Najemca jest w trakcie zabierania rzeczy. Planujemy, że takie widowiskowe prace będą zaraz po Świętach Wielkanocnych. Odpowiednio wcześniej poinformujemy państwa - zapowiada Piotr Rudzki, rzecznik PPL.
http://www.cozadzien.pl/radom/cafe-widmo-na-radomskim-lotnisku/55002
Przypomnijmy: prace rozbiórkowe miały ruszyć 4 kwietnia, ale ich rozpoczęcie uniemożliwiał fakt, że jeden z najemców powierzchni sklepowych na terminalu - właśnie LTR, który ma tu trzy punkty usługowe - nie chciał się wyprowadzić. Lagardere pozostawał tu, choć syndyk umowę najmu wypowiedział dwukrotnie. Ostatecznie PPL i LTR doszły do porozumienia, a firma zobowiązała się do wyprowadzki.
http://www.cozadzien.pl/radom/cafe-widmo-na-lotnisku-firma-sie-wyprowadzi/55200
Projekt budowlany wraz z programem funkcjonalno-użytkowym budowy nowego terminalu na lotnisku Radom – Sadków wykona konsorcjum firm GMT i PIG Architekci. Wartość inwestycji to blisko 1,9 mln zł.
http://www.cozadzien.pl/radom/lotnisko-coraz-blizej/54182
Zgodnie z zapowiedzią, terminal będzie posiadał: 30 stanowisk check-in, 8 punktów kontroli bezpieczeństwa, 9 stanowisk odprawy: 4 Schengen, 3 NonSchengen, 2 Schengen/Non-Schengen, 8 punktów odprawy paszportowej w strefie odlotów, 8 punktów odprawy paszportowej w strefie przylotów i 3 karuzele odbioru bagażu.
Wyjścia z terminala będą prowadzone bezpośrednio do 11 stanowisk postojowych. Będzie również rezerwa na dwa stanowiska dla samolotów kodu E. Co do zasady lotnisko będzie obsługiwać samoloty kodu C. Lotnisko będzie funkcjonować w systemie 24-godzinnym. A przepustowość portu to przynajmniej 70 operacji dziennie. Infrastruktura lotniska zostanie dostosowana do przyjęcia ok. 3 milionów pasażerów rocznie. Lotnisko w Radomiu będzie miało dwie niezależne drogi dojazdowe do lotniska (od strony północnej i południowej) oraz dwa parkingi krótkoterminowe zlokalizowane w pobliżu terminala: parking pierwszy będzie miał 500 miejsc parkingowych, natomiast parking drugi ma mieć docelowo 380 miejsc parkingowych.
Według opublikowanego pod koniec lutego harmonogramu, prace projektowe dla terminala, dróg kołowania i płaszczyzn postojowych dla samolotów, prace projektowe dróg dojazdowych do lotniska i zaprojektowanie tak zwanych obiektów kubaturowych, mają być zrealizowane od końca lutego do końca sierpnia 2019 roku. Harmonogram prac budowlanych natomiast przedstawia się następująco: budowa drogi startowej o długości 2,5 tysiąca metrów – to termin od połowy czerwca tego roku do końca sierpnia 2020 roku ; budowa nowego terminala – to termin od początku grudnia tego roku do końca października 2020 roku ; budowa dróg kołowania i płaszczyzny postojowej dla samolotów – od pierwszego października tego roku do końca sierpnia 2020 roku i budowa obiektów kubaturowych – od końca września tego roku do przełomu września i października 2020 roku.
Możliwe, że w związku z opóźnioną wyprowadzką LTR, mogą wystąpić nieznaczne przesunięcia terminów. Oficjalnego komunikatu w tej sprawie jednak, póki co, nie ma.