Ranking techników. Radom i region
W najnowszym rankingu liceów i techników najwyższe miejsce z radomskich szkół zajmuje Zespół Szkół Elektronicznych. Radomski elektronik w rankingu ogólnopolskim uplasował się na wysokiej, 9. pozycji, natomiast w województwie mazowieckim znalazł się na 2. miejscu. W porównaniu z ubiegłym rokiem, w rankingu ogólnopolskim technikum zaliczyło awans z 14. miejsca.
Dużo dalej, bo na 492. miejscu znalazł się Zespół Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki. Szkoła spadła z 227. pozycji.
Z regionu najwyżej znalazło się technikum z Pionek. Technikum w CKZiU nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie zajmuje 124. miejsce. Szkoła zaliczyła awans z 182. pozycji. Dalej znalazł się Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Iłży i zajmuje 166. miejsce - awans z pozycji 500+.
Licea ogólnokształcące. Radom i region
Najwyżej z radomskich liceów nadal pozostaje VI LO im. Jana Kochanowskiego. Szkoła, w porównaniu z rokiem poprzednim, a nawet kilkoma latami, zaliczyła duży spadek i wylądowała na 97. pozycji. "Kochanowski" spadł z 68. miejsca. Dwa lata wcześniej szkoła znajdowała się na 55. pozycji, natomiast trzy lata temu na 38. W 2020 r. "Kochanowski" zajmował wysokie 15. miejsce.
Na dalszych pozycjach znalazło się IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tytusa Chałubińskiego (203. miejsce - spadek ze 137. miejsca), duży awans zaliczyło Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Filipa Neri (205. miejsce - awans z 542. miejsca), I LO im. Mikołaja Kopernika (343. miejsce - spadek z 261. miejsca), III LO im. płk. Dionizego Czachowskiego (446. miejsce - spadek z 377. miejsca), radomski Plastyk z 578 miejscem - awans z 672. pozycji, II LO im. Marii Konopnickiej na 597. miejscu (awans z 600. miejsca).
Z regionu najwyżej w rankingu znalazło się Liceum Ogólnokształcące z Iłży. Szkoła awansowała z 359 na 189. miejsce. Na 212. pozycji jest Liceum Ogólnokształcące im. ks. Sedlaka w Siennie - i tutaj awans z 363. miejsca.
Ranking liceów i techników został przygotowany przez miesięcznik Perspektywy już po raz 27. W tegorocznym zestawieniu analizowane były wyniki 1430 liceów ogólnokształcących (spośród 2187) i 1235 techników (spośród 1743), które spełniły kryterium wejścia do rankingu. Głównymi adresatami zestawienia są ósmoklasiści i ich rodzice.
Ranking ma być ułatwieniem podjęcia decyzji odnośnie wyboru dalszej ścieżki kształcenia.