Koncepcję projektu rozbudowy fragmentu ulicy Zbrowskiego wraz z obsługą przyległych osiedli mieszkaniowych przygotowała spółka MT-Projekt z Grójca. Projekt zakłada, że na całym odcinku pomiędzy ulicami 11 Listopada i Żółkiewskiego będą dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, zaś w pobliżu skrzyżowań z wymienionymi ulicami pojawią się dodatkowe pasy dla skręcających w lewo.
Na skrzyżowaniu ulic Zbrowskiego i Paderewskiego oraz drogi do osiedli Etiuda i Symfonia ma zostać wybudowane tzw. rondo turbinowe (to rozwiązanie z ograniczoną liczbą punktów kolizyjnych; wystarczy tylko zająć właściwy pas ruchu przed dojazdem do takiego ronda). W podobny sposób ma również wyglądać skrzyżowanie z projektowanym przedłużeniem ulicy Rapackiego. Oba ronda będą też służyły do zawracania, ponieważ ze względów bezpieczeństwa odchodzące od ulicy Zbrowskiego drogi i zjazdy publiczne będą mogły być obsługiwane tylko poprzez skręty w prawo.
https://www.cozadzien.pl/radom/ruszyly-prace-przy-przebudowie-ulic-piwnej-i-zgodnej/88610
Projekt zakłada też poprawę dostępności rozrastających się osiedli do komunikacji miejskiej. Pary przystanków autobusowych mają być zlokalizowane przy skrzyżowaniach z ulicami Zientarskiego, Paderewskiego i przedłużeniem Rapackiego - mniej więcej w zbliżonych od siebie odległościach. Nowa zatoka powstanie też na ulicy Paderewskiego, zaraz za rondem. Obok całego tego odcinka ulicy Zbrowskiego będą też nowe chodniki oraz droga rowerowa.
W planach jest budowa nowych odcinków ulic usprawniających dojazd oraz wyjazd z osiedli mieszkaniowych. Z ulicy Żółkiewskiego będzie można dojechać na Gołębiów II jednokierunkową drogą na przedłużeniu ulicy Chodowicza. Od skrzyżowania przy szkole podstawowej ulica Rapackiego ma być wydłużona na wschód do ulicy Zbrowskiego, gdzie powstanie wspomniane wcześniej drugie rondo. Droga za kościołem na Gołębiowie I (obok osiedli Etiuda i Symfonia) także ma być dłuższa. Zapewni dogodne połączenie osiedla z przyszłą trasą N-S. Od tej drogi będą też połączenia z końcówką ulicy Orląt Lwowskich (między kościołem a szkołą) oraz z ulicą Gołębiowską (w rejonie torów kolejowych).
https://www.cozadzien.pl/radom/nie-ma-kladki-przy-ul-siennej-jest-prowizoryczne-przejscie-z-drewnianej-palety/89227
W przypadku ulicy Idalińskiej wstępną koncepcję projektu też przygotowała spółka MT-Projekt z Grójca. Rozbudowa ma objąć jej całą długość, tzn. od ulicy Słowackiego aż do skrzyżowania z ulicami Grzebieniową i Źródłową. Ze względu na gęstą zabudowę na Idalinie przebieg jezdni pozostanie bez większych zmian. Skorygowane mają zostać tam niektóre skrzyżowania, a szczególnie te, przez które przejeżdżają autobusy komunikacji miejskiej. Planowane są ponadto nowe chodniki (obecnie na niektórych odcinkach nie ma ich w ogóle) i droga dla rowerzystów.
Prace projektowe nie zostały jeszcze zakończone. Projektanci chcą poznać opinie mieszkańców. Stąd konsultacje społeczne, które rozpoczną się w czwartek, 23 lutego i potrwają do czwartku, 9 marca. Szczegółowe mapki zmian planowanych na ulicach Zbrowskiego i Idalińskiej, informacje na temat głosowania i same ankiety (w wersji edytowalnej) można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Radomiu:
ul. Zbrowskiego - KLIKNIJ TUTAJ
ul. Idalińska - KLIKNIJ TUTAJ