Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, odcinek, na którym pojawiła się ostatnia warstwa nawierzchnia, liczy prawie dwa kilometry. A jeżeli doliczyć do tego jeszcze fragment ul. Struga stanowiący skrzyżowania z łącznikiem do trasy N-S, to są to ponad dwa kilometry. Na głównej jezdni drogowcy przygotowują się obecnie do malowania docelowego oznakowania poziomego. Wyznaczyli tam już tzw. trasowanie. Na ułożenie ostatniej warstwy asfaltu czeka jeszcze odcinek od wiaduktu do nowego wlotu ul. Szklanej (obok byłej huty szkła) oraz wszystkie łączniki trasy N-S z ulicami Olsztyńską, Struga i Andersa.
https://www.cozadzien.pl/radom/ruszyla-przebudowa-ul-zielonej/104204
„Gotowe, chociaż jeszcze nieudostępnione dla pieszych, jest poza tym nowe przejście podziemne pod trasą N-S obok przystanku kolejowego Radom-Gołębiów. Jak już informowaliśmy, w tym rejonie powstanie dojście do tego tunelu od strony skrzyżowania ulic Andersa i Skorupki na Gołębiowie I. Piesi lub rowerzyści będą mieli krótszą drogę do peronu” - czytamy na stronie MZDiK. - „Przy trasie N-S trwają ostatnie prace instalacyjne, związane z oświetleniem ulicznym i sygnalizacją świetlną, a także roboty porządkowe, między innymi profilowanie skarp i urządzanie zieleńców. Pomiędzy terenem kolejowym a drogą montowane jest również ogrodzenie, uniemożliwiające przekraczanie obydwu szlaków w niedozwolonych miejscach".
https://www.cozadzien.pl/radom/ponad-40-mln-zl-dla-radomia/104228
Wykonawcą inwestycji jest, przypomnijmy, firma Strabag z Pruszkowa. Ten ważny etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 roku. Połączy on rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ul. Szklaną, jak też fragmenty ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch - na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ul. Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami.