Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

W Radomiu powstanie baza Kolei Mazowieckich

W Radomiu powstanie baza Kolei Mazowieckich

W piątek (22.03) marszałek Adam Struzik oraz wicemarszałek Rafał Rajkowski przedstawili szczegóły koncepcji projektowej budowy nowej bazy utrzymaniowo-naprawczej Kolei Mazowieckich w Radomiu. 

- Jednym z elementów naszego rozwoju jest inwestowanie w bazy utrzymaniowe, bo pociągi wymagają przeglądów i napraw. Postanowiliśmy, że jedno z tych centrów utrzymaniowych będzie w Radomiu - mówił Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego. - Spółka Koleje Mazowieckie jest naszą dumą. Inwestujemy w nią własne pieniądze oraz te z Unii Europejskiej. To są już nakłady idące w miliardy złotych. 

W październiku ubiegłego roku został rozstrzygnięty przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Spółka INTOP Warszawa.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

- Gdyby nie udało nam się kupić dwóch działek, to ta inwestycja nie byłaby możliwa do zrealizowana. A mieliśmy taką możliwość wyłącznie dlatego, że sprzyjało nam szczęście.  A tak naprawdę komunikacja i korki warszawskie spowodowały, że zainteresowany tymi działkami nie dojechał i nie kłócił się z nami o ich zakup - mówił Rafał Rajkowski, wicemarszałek województwa mazowieckiego. 

W nowym zapleczu, zlokalizowanym przy ul. Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu, wybudowany zostanie budynek administracyjno-biurowy oraz myjnia przejazdowa z systemem przeciwoblodzeniowym a także tory postojowe wraz z siecią trakcyjną, magazynem materiałów niebezpiecznych, pomieszczeniem na odpady przemysłowe.

 - Gospodarka jest, była i będzie bardzo wysoko na liście priorytetów prezydentury Radosława Witkowskiego. Ta inwestycja samorządu województwa mazowieckiego mocno w tę filozofię się wpisuje, bo trzeba wiedzieć, że gospodarka jest podstawą dla rozwoju innych sfer życia społeczno-gospodarczego. Jak będziemy mieli prężnie działającą gospodarkę, dobrze płatne miejsca pracy, to będziemy mogli z sukcesem realizować różnego rodzaju działania w sferze kultury, edukacji czy ochronie zdrowia - mówiła Katarzyna Kalinowska, wiceprezydent Radomia. - Tutaj mamy potencjał na kilkadziesiąt dobrze płatnych miejsc pracy w innowacyjnym przedsiębiorstwie.

W nowo wybudowanym zapleczu technicznym będą wykonywane prace utrzymaniowe pojazdów kolejowych w poziomach utrzymania P1 – P2, a w przyszłości również w poziomie P3. W hali będą znajdowały się dwa kanały przeglądowo-naprawcze, dzięki czemu będzie możliwe jednoczesne wykonanie prac utrzymaniowych nawet czterech dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Realizacja tej inwestycji ułatwi proces utrzymania pojazdów kolejowych Kolei Mazowieckich obsługujących relacje: Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Warka, Radom – Drzewica, Radom – Dęblin.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- W tym roku spółka obchodzi 20-lecie. W tym okresie zrealizowaliśmy bardzo wiele inwestycji taborowych, zakupiliśmy nowoczesny tabor, modernizowaliśmy tabor starszego typu, ale również sporo nakładu i czasu poświęciliśmy na rozbudowę i przebudowę naszych zapleczy technicznych. One pełnią bardzo istotną rolę dla obsługi przewozów pasażerskich oraz utrzymania stanu pojazdów w jak największej sprawności technicznej. Mamy świadomość tego, że bez tych zapleczy świadczenie tych usług byłoby niemożliwe - mówił Cezary Lewandowski, członek zarządu, dyrektor finansowy KM. - Mam nadzieję, że budowa tej nowej bazy da taki impuls i bardzo pozytywnie wpłynie na rozwój subregionu radomskiego. To się przełoży też na poprawę jakości usług. 

Zakończenie inwestycji zaplanowano na IV kwartał 2025 r. Ponadto w ciągu najbliższych czterech lat Spółka KM, której właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, pozyska 16 nowych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych planowanych do obsługi między innymi połączeń kolejowych do Radomia.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Polecamy