Przypomnijmy, że zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej, w Radomiu opłaty za odbiór śmieci będą naliczane od gospodarstwa domowego i zróżnicowane w zależności od powierzchni mieszkania. Przyjęte stawki promują selektywną zbiórkę odpadów. Jeżeli odpady będą segregowane wstępnie przez mieszkańców, stawki wyniosą:
18 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej 30 m2,
30 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2, jednak nie większej niż 70 m2 ,
40 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.
Stawki za odbiór śmieci niesegregowanych kształtują się następująco:
24 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni nie przekraczającej 30 m2,
40 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 30 m2 , jednak nie większej niż 70 m2,
50 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny o powierzchni przekraczającej 70 m2.
Jednocześnie władze Radomia przewidują pomoc dla gospodarstw jednoosobowych w postaci możliwości zastosowania 50-procentowej dopłaty z budżetu gminy do kwoty ponoszonej opłaty za odbiór śmieci, co pozwoli na ochronę tych osób i zmniejszenie ich obciążeń z tytułu gospodarki odpadami.
W składanej do UM deklaracji należy wskazać sposób gromadzenia odpadów (selektywnie czy zmieszane) oraz w oparciu o obowiązujące w mieście stawki określić wysokość przypadającej comiesięcznej opłaty.
Pierwszą deklarację należy złożyć w terminie od 2 maja do 31 maja 2013 r.
Deklaracje przyjmowane będą w Urzędzie Miejskim w Radomiu w pok. 3, wejście od ul. Żeromskiego :
poniedziałek – piątek w godz. 7.30 – 18.30
sobota w godz. 10.00 – 14.00
Dopuszcza się złożenie deklaracji:
1. W formie papierowej osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biurze Obsługi Mieszkańca oraz w pok. 3 (wejście od ul. Żeromskiego) lub za pośrednictwem poczty;
2. w formie elektronicznej:
a) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w wystawionym do tego formularzu zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie www.bip.radom.pl w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza;
b) opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym z e – PUAP, na stronie www.epuap.gov.pl
Druki deklaracji będą dostępne od 2 maja 2013r. w siedzibie Urzędu Miejskiego oraz na stronie internetowej www.radom.pl/gospodarkaodpadami - do pobrania.
W przypadku budynków wielorodzinnych deklaracji nie składają poszczególni właściciele mieszkań, lecz obowiązek ten spoczywa na spółdzielni mieszkaniowej, zarządcy wspólnoty lub budynku.
Jeśli deklaracja nie zostanie złożona w terminie, prezydent miasta określi wysokość opłaty w drodze decyzji, biorąc pod uwagę szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.