W minionym tygodniu obradował Parlamentarny Zespół ds. Budowy Drogi Ekspresowej S12. Przypomnijmy, że jego przewodniczącym jest Andrzej Kosztowniak, a członkami są m.in. Konrad Frysztak oraz Agnieszka Górska. To właśnie podczas tego spotkania dowiedzieliśmy się, że są opóźnienia w postępie prac. - Mamy pewien problem w obszarze województwa łódzkiego. Pewne rzeczy, dotyczące ochrony środowiska będą musiały zostać powtórzone. Wymagają tego od nas przepisy prawa europejskiego i prawa środowiskowego - mówi Andrzej Kosztowniak, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
- Informacje przekazane przez GDDKiA nie są najlepsze. Widać, że są problemy z realizacją tej inwestycji i że tej drogi przez najbliższe lata nie zobaczymy. Przed nami znów kolejna kampania, w trakcie której będzie gra działkami i będzie pokazywanie różnych przebiegów, wariantów - tłumaczy Konrad Frysztak, poseł Koalicji Obywatelskiej.
https://www.cozadzien.pl/radom/frysztak-s12-prawdopodobnie-nie-zobaczymy-przez-najblizsze-lata/82459
Poseł Frysztak dodaje, że nie rozumie z czego wynikają problemy przy projektowaniu nowej drogi ekspresowej S12. - Jest jakiś klincz między GDDKiA, a Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska. Trudno mi powiedzieć, który z polityków działa przeciwko tej inwestycji. Być może ktoś chce uderzyć w czyjeś interesy, albo nie chce rozwiązać tych ważnych dla mieszkańców ziemi radomskiej problemów - wyjaśnia.
Andrzej Kosztowniak zapewnia, że przy takich inwestycjach takie sytuacje się zdarzają. Jego zdaniem w 2024 roku może rozpocząć się postępowanie przetargowe, a na przełomie 2024 i 2025 roku mogą ruszyć prace. Przewodniczący zespołu deklaruje, że termin zakończenia całej inwestycji i oddania drogi do użytku nie jest zagrożony. - Pamiętajmy, że mówimy o 2030 roku. Ja chcę, żeby ta inwestycja była jak najszybciej realizowana, bo to inwestycja potrzebna nie tylko dla mieszkańców ziemi radomskiej, łódzkiej czy lubelskiej, ale też dla naszego państwa - mówi Kosztowniak.
https://www.cozadzien.pl/region/jest-preferowany-wariant-s12/68372
Poseł Kosztowniak dodaje, że na bieżąco rozmawia z premierem oraz ministrem infrastruktury, dzięki czemu cała budowa będzie miała zapewnione finansowanie.