W konkursie wzięło udział 28 osób z dziewięciu województw, które w sumie przygotowały aż 84 instrumenty i narzędzia muzyczne. Jak informuje Aneta Oborny, dyrektor Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu, najaktywniejsze było województwo mazowieckie oraz wielkopolskie. - Najbardziej tradycyjni z tradycyjnych budowniczych instrumentów muzyki ludowej powoli odchodzą. Pojawiają się nowi, jest młode pokolenie, które chce budować ludowe instrumenty muzyczne i to powoduje, że my czujemy, że to co robimy, ma sens. Aktywizujemy środowisko budowniczych ludowych instrumentów muzycznych - tłumaczy Oborny.
W kategorii Ludowe instrumenty muzyczne pierwsza nagroda trafiła do:
Fryderyka Jankowskiego za dudy wielkopolskie typu Jarocińsko-Krotoszyńskiego
Czesława Adamczyka za harmonię ręczną oraz harmonię pedałową
Marka Kruczka i Jerzego Panka za cymbały rzeszowskie
Krzysztofa Siutego za zestaw piszczałek
Mateusza Raszewskiego za mazanki ze smyczkiem i futerałem
Drugą nagrodę zdobyli:
Jan Wochniak za dżaz z werblem
Piotr Puszyński za zestaw instrumentów
Andrzej Staśkiewicz za basetlę ze smyczkiem
Trzecia nagroda powędrowała do:
Marcina Blachury za gajdy śląskie
Przemysława Ficka za dudy żywieckie
Andrzeja Klejzerowicza za trombitę i ligawę
Piotra Kukuczki za trombitę i róg pasterski
Wyróżnienie pierwszego stopnia przyznano dla:
Katarzyny Bednarz za altówkową lirę korbową
Artura Jachimowicza za cymbały
Piotra Majerczyka za zestaw instrumentów
Zbigniewa Nowinowskiego za zestaw piszczałek
Wyróżnienie drugiego stopnia trafiło do:
Jerzego Seweryna i Żanety Seweryn za bębenek obręczowy
Zdzisława Marczuka za skrzypce
Rafała Michalskiego za róg pasterski
Bartłomieja Kopińskiego za zestaw piszczałek
W kategorii Ludowe narzędzia muzyczne pierwszą nagrodę zdobyli Anna i Rajmunda Kicmanowie za zestaw gwizdków, a wyróżnienie powędrowało do Andrzeja Staśkiewicza za kołatkę "łyżki" i kołatkę "żeberka".
W kategorii Innowacje w instrumentarium muzycznym ze względu na autorskie formy oraz zastosowanie dostępnych materiałów nagrodę wywalczył Lucjan Kościółek za fidel płocką.
Finałowej gali towarzyszył również koncert gry na stworzonych instrumentach, a także otwarcie wystawy pokonkursowej, na której można zobaczyć nagrodzone instrumenty.