Władze Mazowsza oraz Pionek spotkały się z radomskimi dziennikarzami nad Stawem Górnym w Pionkach. Przestrzeń nad zalewem diametralnie zmieniła się w ostatnich latach. Było to możliwe dzięki ponad 4,5 mln zł wsparcia unijnego przyznanemu przez władze regionu. W efekcie powstało miejsce, które jest doskonałym kierunkiem na MAZO-przygodę. Pod takim hasłem samorząd Mazowsza otwiera kolejny sezon kampanią turystyczną zachęcającą do odkrywania naszego regionu. Wicemarszałek Rafał Rajkowski zwraca uwagę na to, że Mazowsze może być świetnym kierunkiem w dobie kryzysu za wschodnią granicą i wciąż utrzymującego się widma COVID-19.
– Odpoczywając chcemy się przede wszystkim czuć bezpiecznie. Warto więc w te wakacje zajrzeć do przewodnika po naszym regionie. Na mapach Mazowsza znajdziemy wiele wciąż nieodkrytych perełek, i to zarówno przyrodniczych jak i kulturalnych. Jako samorząd Mazowsza pomagamy zarówno środkami z budżetu, jak i unijnymi, tworzyć takie miejsca, jak to, w którym się znajdujemy – podkreśla wicemarszałek.
Moda na Mazowsze
Od lat samorząd województwa buduje świadomość turystyczną, kulturową oraz edukacyjną regionu nie tylko wśród mieszkańców Mazowsza, ale też turystów. W tym sezonie, z uwagi na trudną sytuację międzynarodową, samorząd województwa postawił w swoich działaniach na tworzenie emocjonalnych więzi, dialog i świadome odpoczywanie w wybranym miejscu.
– Chcemy wykreować trend na odpoczywanie na Mazowszu. Mamy już do tego mocne podstawy, ale po tych dwóch trudnych turystycznie latach musimy na nowo nauczyć się zainteresowań, oczekiwań i potrzeb turysty – podkreśla Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego
Nowa kampania turystyczna samorządu województwa będzie mieć kilka odsłon. Będą jej towarzyszyć hasła zbudowane w podobny sposób. Będzie to swego rodzaju zabawa w słowotwórstwo – łączenie przedrostka „Mazo” z wybranym słowem. W ten sposób mieszkańcy i turyści będą bywać w MAZOmiejscach, czuć MAZOsmaki, odbywać MAZOpodróże czy po prostu miło spędzać czas.
Kluczowe w pierwszej odsłonie kampanii „Odpocznij na Mazowszu” będzie hasło MAZOrazem. Jego celem jest wywołanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa. Mazowsze pokazywane w tej odsłonie będzie otwarte, gościnne i przede wszystkim bezpieczne.
– Gdzie spokojniej odpoczniemy, jeśli nie na Mazowszu? – retorycznie pyta radny województwa mazowieckiego Leszek Przybytaniak. – Tu mamy piękne lasy i rzeki, wspaniałe zabytki, i regionalne przysmaki, których nie znajdziemy nigdzie indziej. I oczywiście najpyszniejsze, najzdrowsze jabłka w całym kraju – przekonuje.
Wśród zaplanowanych działań skupiono się na pokazywaniu przyrodniczych uroków Mazowsza. Zdjęcia z wyjątkowych, często do tej pory nieznanych miejsc, pojawią się w przestrzeni publicznej, prasie i mediach społecznościowych w całym regionie. Zaplanowano również działania w telewizji i radio.
Kamperem po Mazowszu!
Jednym z bardziej wyrazistych symboli kampanii będzie kolorowy kamper, przemierzający region wzdłuż i wszerz. Będzie można do niego zajrzeć m.in. na piknikach planowanych w wybrane weekendy wakacji. Relacje z podróży kamperem po Mazowszu będą pojawiały się w mediach społecznościowych. Tam też można będzie znaleźć informację o planowanych konkursach z nagrodami.