Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Wypadki na drodze w Cudnowie. Jak można tam poprawić bezpieczeństwo?

Wypadki na drodze w Cudnowie. Jak można tam poprawić bezpieczeństwo?

Audyt został sporządzony przez certyfikowanego audytora bezpieczeństwa ruchu drogowego i biegłego sądowego w zakresie inżynierii ruchu. Poprzedziły go obserwacje, prowadzone o różnych porach dnia i nocy na odcinku drogi w terenie zabudowanym, a zatem w miejscowościach Cudnów i Słupica. Wstępne wnioski zostały zaprezentowane zarządcy drogi, a po uwzględnieniu jego uwag, ostateczna wersja została przekazana do PZDP pod koniec października.

Według audytora, w pierwszej kolejności należałoby rozważyć możliwość wprowadzenie korekt w oznakowaniu pionowym drogi, a kolejne działania podejmować dopiero po zakończeniu przebudowy drogi wojewódzkiej numer 737 w Siczkach, która ma obecnie wpływ na zwiększenie natężenia ruchu na drodze powiatowej. "Zalecane jest przeprowadzenie porównawczych pomiarów natężenia ruchu pojazdów w stanie obecnym oraz po zakończeniu przebudowy drogi wojewódzkiej (min. po 2 miesiącach), a następnie podjęcie dalszych działań, o ile będą zasadne" – czytamy w audycie.

https://www.cozadzien.pl/region/delegacja-rady-europy-odwiedzila-powiat-radomski/104603

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Audytor zauważa jednak, że wobec braku oświetlenia drogi oraz chodnika w Cudnowie od strony miejscowości Czarna, zasadne jest utrzymanie tam obowiązującego limitu prędkości do 40 km/h. Zaleca jednak zamianę istniejącej tabliczki pod znakiem, czyli "Odcinek uspokojonego ruchu" na tabliczkę z napisem "PIESI", która powinna być łatwiejsza w odbiorze przez kierowców. Podobną zmianę należy wprowadzić w kierunku przeciwnym, a więc od strony Słupicy.

Według autora raportu, na dalszym prostym odcinku drogi, do zakrętów w Słupicy, ograniczenie prędkości do 40 km/h nie ma uzasadnienia ponieważ jest tam dobra widoczność i jednostronny chodnik dla pieszych, a droga posiada oświetlenie. Ograniczenie prędkości do 40 km/h jest natomiast zasadne w obrębie obu łuków w Słupicy. Dodatkowo należy tam ustawić znaki A-3 (niebezpieczne zakręty — pierwszy w prawo) w obu kierunkach.

https://www.cozadzien.pl/region/rondo-w-gebarzowie-oficjalnie-otwarte/104260

Audytor zaleca również rozważenie możliwości wprowadzenia na jezdni elementów uspokojenia ruchu, dostosowanych do obowiązującego ograniczenia prędkości do 40 km/h. Zgadza się z wcześniejszą opinią PZDP, że obowiązujące przepisy ograniczają możliwość stosowania tak zwanych sinusoidalnych progów zwalniających. "(…) nie mogą one być zastosowane m.in. na drogach wyjazdowych pojazdów straży pożarnej W przypadku tego odcinka drogi powiatowej nr 3524W ich zastosowanie nie jest zatem możliwe" – czytamy w audycie.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Autor raportu proponuje rozważenie wprowadzenia poprzecznych linii wibracyjnych koloru czerwonego, które są stosowane m.in. na drogach krajowych i wojewódzkich. "Ich zastosowanie może mieć wpływ na ograniczenie prędkości jazdy, jednak należy mieć na uwadze, że mogą one powodować lokalne zwiększenie hałasu w otoczeniu" – pisze audytor, zauważając, że żadne zmiany nie mogą być skuteczne, jeśli kierowcy będą nadal ignorować oznakowanie i przekraczać dozwoloną prędkość.

https://www.cozadzien.pl/region/blisko-25-mln-zl-ze-srodkow-unijnych-na-przebudowe-drogi-w-powiecie-radomskim/104605

Jednocześnie Komenda Miejska Policji w Radomiu w ostatnich tygodniach skierowała na ten odcinek więcej patroli: motocyklowych oraz w pojazdach oznakowanych i nieoznakowanych. Funkcjonariusze przede wszystkim kontrolowali prędkość pojazdów, a kierowców jadących za szybko karali mandatami.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy