Po ponad rocznej przerwie dzięki nowym torom i rozjazdom 10 marca pociągi wrócą na odcinek Dęblin - Bąkowiec. Pasażerowie skorzystają z dwóch peronów i przejścia podziemnego. W niedzielę, 10 marca z peronu nr 1 i 2 podróżni pojadą pociągiem bezpośrednio do Radomia. Kończy się zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Dęblin – Bąkowiec, wprowadzona w grudniu 2017 r. ze względu na modernizacje stacji w Dęblinie.
W Dęblinie gotowy jest już cały peron nr 2. - W grudniu udostępniono jedną krawędź,
co umożliwiło przywrócenie ruchu pociągów do Łukowa. Pasażerowie otrzymali nowe ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Zakończyła się budowa szerokiej wiaty, która osłoni podróżnych przed deszczem – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Na jednokrawędziowym peronie nr 1 przy dworcu ułożono płyty peronowe i nową nawierzchnię. Wybudowano nowe chodniki. Od niedzieli z peronu skorzystają podróżni. - Natomiast w trakcie budowy znajduje się peron wyspowy nr 3. Obiekt zostanie oddany do użytku w czerwcu tego roku – mówi Jakubowski.
Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą korzystać z trzech wygodnych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.
Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne wyposażone
w pochylnie i trzy windy. Powstały już ściany, zadaszenie tunelu oraz schody prowadzące na perony. Obecnie przejście umożliwia dojście do peronu nr 2.
Szybciej po nowych torach i wiadukcie nad ul. Balonna
W Dęblinie dobiega końca pierwszy etap przebudowy układu torowego po zachodniej stronie stacji. Ułożono nowe szyny i tłuczeń. Zakończyła się modernizacja 7 nowych torów oraz 21 rozjazdów. Nad nowymi torami zamontowano sieć trakcyjną. - Postępują odbiory techniczne i eksploatacyjne nowych elementów infrastruktury. Równolegle postępuje budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na początku roku rozpoczęły się prace obejmujące tory na wschodniej stronie stacji – wyjaśnia rzecznik PKP PLK.
Zakończyła się również budowa torów na wiadukcie kolejowym nad ul. Balonna w Dęblinie. Przebudowany wiadukt umożliwia sprawny i szybki przejazd pociągów. Korzyści z przebudowy odczują kierowcy. Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie. Otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca. Po modernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością 160 km/h.
- Punktualniejsze i bezpieczniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Budynek znajduje się na ukończeniu. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewniony będzie sprawny ruch pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław – dodaje Jakubowski.
Nowe mosty na Wieprzu
Budowa kolejowej przeprawy nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej trasie Warszawa - Lublin. Gotowe są już obie bliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m, które zostały wsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników. Drugi obiekt zostanie oddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego to ponad 2,9 mld zł. Prace mają być zrealizowane do 2022 roku.