Dlaczego warto reklamować firmę w internecie?
Internet jest dziś głównym medium, z którego korzystają potencjalni klienci. To najłatwiejszy i najszybszy sposób na zdobycie informacji oraz znalezienie potrzebnych produktów. Pomaga w tym dostępność internetu na rozmaitych urządzeniach - komputerach, tabletach, smartfonach. Klienci mogą więc nawet w trakcie powrotu do domu komunikacją miejską dodawać produkty do wirtualnych koszyków, czy też znajdować firmy, które wykonują określone usługi. Zatem dostępność oraz liczba użytkowników to jedne z podstawowych punktów przemawiających za tym, dlaczego warto reklamować przedsiębiorstwo w internecie.
Innym, równie ważnym czynnikiem, jest precyzja dotarcia do grupy docelowej. W przeciwieństwie do reklamy w telewizji, czy też radiu i prasie, w internecie możliwe jest zaplanowanie kampanii w taki sposób, aby trafiała ona jedynie do osób faktycznie zainteresowanych produktem lub usługami. Dzięki temu zwiększa się współczynnik konwersji, a co za tym idzie, wzrasta sprzedaż oraz osiągane przez firmę zyski.
Od czego zacząć reklamowanie firmy w internecie?
Reklama w internecie daje firmom wiele korzyści. Na samym początku warto jednak skupić się na opracowaniu grupy docelowej, czyli stworzeniu profilu osób, do których chce się dotrzeć. Dzięki funkcjonowaniu w sieci można uwzględnić takie parametry, jak np. wiek, płeć, zainteresowania, a nawet lokalizację. Biorąc pod uwagę wszystkie te dane można dojść do trafnego wniosku - wszyscy użytkownicy internetu najczęściej korzystają z wyszukiwarki. Zatem pozycjonowanie strony internetowej to forma reklamy, którą warto się zainteresować na samym początku.
Pozycjonowanie, czyli skuteczna forma reklamy w internecie
Pozycjonowanie znacznie różni się od najbardziej znanych form reklamy w internecie, które polegają na wyświetlaniu postów, czy też banerów. W tym przypadku działania skoncentrowane są na wyszukiwarce, czyli możliwości zdobywania wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach. Takich, które najbardziej interesują potencjalnych klientów. Takich, które widzą po wpisaniu danej frazy kluczowej. Takich, które precyzyjnie odpowiadają na zapytania.
Jak realizuje się reklamę w internecie przez pozycjonowanie?
Inną różnicą w porównaniu do prezentowania banerów i wpisów reklamowych, jest sposób realizowania pozycjonowania. W przytoczonych formach robi się to za pomocą kreatorów, a więc wyklikuje się całą kampanię. Pozycjonowanie jest znacznie trudniejsze. Tutaj trzeba zadbać o stronę internetową. Dlatego też, nim agencja interaktywna taka, jak Manley, przejdzie do konkretnych działań, wykona audyt witryny. Uzyskane na jego podstawie informacje posłużą przygotowaniu strategii pozycjonowania, która uwzględni:
- wybór słów kluczowych,
- optymalizację kodu strony internetowej,
- zbudowanie responsywności witryny,
- optymalizację tytułów oraz opisów,
- content marketing,
- link building.
Jakie są korzyści z reklamy w internecie realizowanej przez pozycjonowanie?
Dzięki starannemu realizowaniu strategii oraz jej optymalizowaniu można osiągnąć wiele korzyści z pozycjonowania. Najważniejszymi są:
- zwiększenie widoczności witryny w sieci,
- docieranie do właściwej grupy docelowej,
- zwiększanie świadomości istnienia marki,
- zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
- zdobywanie przewagi nad konkurencją,
- budowanie zaufania do marki,
- zwiększanie sprzedaży i zysków.
Co ważne, taka forma reklamy w internecie dostarcza korzyści w długiej perspektywie czasu. Nie są one chwilowe, jak w przypadku kampanii prowadzonych w mediach społecznościowych, czy też za pomocą Google Ads.
Więcej o reklamie w internecie dowiesz się z artykułu: https://manley.pl/blog/reklama-w-internecie
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to forma reklamy w internecie, od której warto rozpocząć promowanie w sieci. Jej celem jest zdobywanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Tym samym możliwe jest docieranie do właściwej grupy docelowej, która jest zainteresowana produktami lub usługami. To za pośrednictwem wyszukiwarki osoby, które się do niej zaliczają, znajdują rzeczy, jakie chcą kupić lub firmy godne współpracy.