Dodatkowe zajęcia rozwijające talenty najmłodszych oraz pomoc na lekcjach wyrównawczych - a wszystko za unijne pieniądze. We wtorek (30 października) odbyła się konferencja poświęcona projektom edukacyjnym realizowanym w Radomiu.
"Indywidualizacja procesu nauczania" to projekt realizowany z funduszy unijnych, kierowany do uczniów klas I - III szkół podstawowych. W projekcie - marca 2012 do grudnia 2013 roku - biorą udział 23 radomskie podstawówki.
- Na ten projekt przeznaczono niewiele ponad 5 mln zł, z czego prawie 3,5 pokryją wynagrodzenia dla prowadzących zajęcia. Pozostałe środki są przeznaczane na pomoce naukowe, książki itp. - mówi wiceprezydent Ryszard Fałek. - Wybór dzieci uczestniczących w tych zajęciach został oparty na specjalnej diagnozie. Koordynatorami projektu są dyrektorzy szkół, w których odbywają się dodatkowe zajęcia.
W zajęciach biorą udział uczniowie mający specyficzne trudnościami w czytaniu i pisaniu, dzieci zagrożone ryzykiem dysleksji, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, z zaburzeniami rozwoju mowy, z wadami postawy, z zaburzeniami komunikacji społecznej oraz dzieci uzdolnione. Dodatkowo organizowane są dla nich zajęcia dodatkowe: matematyczno-przyrodnicze, polonistyczne, artystyczne, informatyczne, językowe i sportowe, dzięki którym najmłodsi mogą rozwijać swoje talenty.
Indywidualizacją procesu nauczania objętych zostało 3 tys. 554 uczniów, zajęcia dla nich prowadzą pedagodzy z kwalifikacjami z różnych szkół, nauczyciele, a także firmy zewnętrzne. - Te zajęcia przynoszą bardzo wiele korzyści najmłodszym – mówi Ryszard Fałek.
- Obecnie realizujemy 10 projektów we wszystkich szkołach i przedszkolach. Większość dotyczy szkolnictwa zawodowego - opowiedziała Jolanta Burzyńska, Kierownik Referatu ds. Stypendiów i Projektów Oświatowych. - Jeden z nich polega na walce z uzależnieniami poprzez zajęcia sportowe, inny dotyczy zajęć wyrównawczych.
- Realizujemy również projekt dla poradni psychologiczno-pedagogicznych w Radomiu. Ich łączna wartość wynosi 43 miliony złotych, a korzystają z nich uczniowie wszystkich radomskich szkół na wszystkich poziomach nauczania, a także dzieci w wieku przedszkolnym – mówi wiceprezydent Ryszard Fałek.
§1. Rekord Grupa Mediowa sp. z o.o., zwana dalej Administratorem udostępnia swoim użytkownikom możliwość nieodpłatnego korzystania z Forum Internetowego w serwisie www.cozadzien.pl zwanym dalej Forum, w celu zamieszczania komentarzy i opinii na tematy zamieszczonych publikacji oraz związanych z nimi wymianą poglądów i dyskusją.
§2. Dostęp do Forum posiadają wszyscy użytkownicy publicznej sieci Internet, którzy korzystają z serwisu www.cozadzien.pl zwani dalej Uczestnikami Forum. W celu zamieszczenia komentarza pod publikacją Uczestnik Forum po zapoznaniu się z treścią Regulaminu Forum wypełnia treść w ramce dostępnej pod publikacją wraz z podpisem. Uczestnik Forum może także wyrażać swoje opinie poprzez głosowanie tzw. „łapkami” pod zamieszczonymi komentarzami, które to głosy zliczane są w sposób automatyczny i aktualizowane przy kolejnych odsłonach strony.
§3. Uczestnik Forum publikuje swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Uczestników Forum na łamach Forum.
§4. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści sprzecznych z prawem, naruszających prawa osób trzecich, zawierających treści pornograficzne, wulgarnych lub obscenicznych, wzywających do nienawiści rasowej lub wyznaniowej lub etnicznej, naruszających godność człowieka, nawołujących do przemocy czy też propagujących przemoc w świecie rzeczywistym.
§5. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, zawierających hejt, będących pomówieniami czy też celowo obraźliwych, w tym także oskarżeń i opinii szkalujących Administratora oraz naruszających dobre imię jego firmy, mediów, właścicieli i pracowników.
§6. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści zawierających przekazy reklamowe, linki innych serwisów, treści będących reklamą, spamem oraz niezamówioną informacją handlową. Uporczywe zamieszczanie powtarzających się treści pod wieloma publikacjami a także komentarze nie związane w żaden sposób z publikacją i zbędne z uwagi na przedmiot dyskusji będą traktowane jako spam.
§7. Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania treści, o których mowa w par. 4, 5 i 6 Regulaminu Forum a także innych wypowiedzi uznawanych przez niego za uciążliwe, jak również prawo do blokowania uczestnictwa w Forum w stosunku do osób naruszających postanowienia par. 4, 5 i 6 regulaminu. Wydawca może również przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Uczestników Forum sądowi, prokuraturze, policji i innym uprawnionym organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
§8. Administrator prowadzi moderację automatyczną przez system antyspamowy wyposażony dodatkowo w filtr wulgaryzmów, który odpowiada za usuwanie treści zakwalifikowanych do tych kategorii. Moderacja ręczna stosowana jest w wyjątkowych przypadkach po analizie zgłoszeń wynikających z naruszeń par. 4, 5 i 6 oraz pozostałych zapisów regulaminu.
§9. Administrator zastrzega sobie prawo do wyłączenia Forum z treści prowadzonego przez siebie serwisu lub zmianę sposobu dodania komentarza w innych opcjach dostępnych pod ramką wpisu a także wyłączenia możliwości komentowania dla poszczególnych publikacji bez podawania przyczyn takiego działania.
§10. Administrator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Forum oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących jego funkcjonowania.
§11. Uczestnicy Forum poprzez umieszczenie swoich komentarzy i opinii na stronach Forum zobowiązują się do przestrzegania Regulaminu Forum.
§12. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na stronie www.cozadzien.pl