Każdy z nas spędza w pracy większość swojego czasu. Zazwyczaj jest to minimum 8 godzin na dobę. Nic więc dziwnego, że relacje międzyludzkie zacieśniają się, kiedy z kolegami i koleżankami z pracy spędzamy również swój prywatny czas. Firmy od kilku lat chętnie biorą przykład od zachodnich korporacji i z własnej inicjatywy organizują pracownikom przeróżne formy kreatywnego spędzania czasu. Najczęściej są to wyjazdy integracyjne czy firmowe kolacje. Można również zorganizować tematyczną imprezę w nadmorskim klimacie, wykorzystując do tego parking wokół budynku przedsiębiorstwa. Jak się okazuje, plaża z leżakami, muzyka, catering i świetna zabawa, to idealny sposób, aby zintegrować pracowników.
– Nic tak dobrze nie integruje ludzi, zwłaszcza w dużej firmie, jak wspólna zabawa w nieformalnej atmosferze. Staramy się, aby przynajmniej raz w roku wszyscy nasi pracownicy mogli spędzić razem czas. W tym roku przygotowaliśmy imprezę w formie niespodzianki. Z dnia na dzień budziliśmy wśród pracowników ciekawość. W otoczce tajemnicy powstała klimatyczna plaża. Wyszukane jedzenie, impreza, a po 22:00 silent disco ze słuchawkami zamiast głośnej muzyki oraz zdjęcia w klimacie wakacyjnym to nie jedyne atrakcje podczas Abriga Summer Party – opowiada Anita Dobrzycka, dyrektor Abriga Polska.
Nadrzędnym celem integrowania zespołu przez wyjazdy lub imprezy firmowe jest zgranie zespołu i polepszenie uzyskiwanych wyników. Przede wszystkim w takich inicjatywach chodzi o zwiększoną motywację do pracy oraz zredukowanie codziennego stresu i niepotrzebnych napięć, co potwierdzają pracownicy, którzy wzięli udział w firmowej imprezie przy Staromiejskiej 8/12.
– Imprezy integracyjne są bardzo dobrą inicjatywą ze strony pracodawcy, ponieważ pozwalają na zacieśnienie więzi między pracownikami. Na co dzień rozmawiamy ze sobą o sprawach związanych z zadaniami, jakie przed nami stoją w pracy i często brakuje czasu na porozmawianie tak po prostu, poznanie osób, z którymi pracujemy z zupełnie innej strony. W dobrym świetle stawia to także pracodawcę, który dba o dobre relacje ze swoimi pracownikami. Podczas takich nieformalnych imprez czasami łatwiej załatwić pewne sprawy. Gdy mamy z kimś prywatnie dobry kontakt, nie jesteśmy dla siebie tylko pracownikami z tej samej firmy – mówi Jakub Bednarczyk, content designer w Abriga Polska.
Pracownicy Abriga Polska w ostatnich latach podczas wyjazdów integracyjnych przeszli kurs survivalu, pod okiem specjalistów budowali zaufanie zespołowe czy też przenieśli się w przeszłość do czasów słowiańskiego bóstwa Świętowita. Nie brakowało również atrakcji w postaci strzelania z łuku, ścianki wspinaczkowej, quadów czy relaksacyjnych gongów.
– Przez ostatnie trzy lata mogliśmy uczestniczyć w wielu firmowych inicjatywach, które budowały między nami zaufanie, pozytywne relacje, a także wzajemne wsparcie – dodaje Dorota Trojanowska, PR specialist w Abriga Polska.
Więcej informacji: www.abriga.com