Konferencję otworzył prezes radomskiego NOT-u p. Waldemar Fabirkiewicz, który po oficjalnym przedstawieniu oddał głos przybyłym na wydarzenie gościom. Głos zabrali Marszałek Województwa Mazowieckiego p. Leszek Ruszczyk oraz posłanka na Sejm RP Marzena Wróbel.
Prelekcje podzielone były na trzy bloki tematyczne. W pierwszej sesji nakreślono ramy i charakter konferencji oraz przybliżono charakter działalności szkół wyższych związanych z lotnictwem.
Swoje wystąpienia przygotowali prelegenci z całej Polski m.in. przedstawiciele Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, rektorzy i przedstawiciele szkół wyższych (UTH Radom, Uniwersytet Gdański, Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej) a także przedstawiciele Portu Lotniczego Radom S.A.
Podczas wystąpienia profesora Ryszarda Szczepanika z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych dowiedzieliśmy się, że: „Instytut posiada wszelkie aspekty techniczne oraz kompetencje, aby skonstruować polski samolot szkoleniowo terenowy”. Samolot Grot 2, o którym mowa, służyłby do celów zarówno szkoleniowych jak i wykorzystywany był w warunkach bojowych jako tzw. „wsparcie pola”.
Podczas drugiej sesji omówiono kwestie bezpieczeństwa lotów oraz niezawodności w lotnictwie, eliminacji błędów zarówno ludzkich jak i maszyn, a także przedstawiono plany szkoleń i kształcenia pilotów. Opowiadali o tym m.in. wykładowcy Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych z Dęblina, którzy połączyli dwie prelekcje w całość, dość szczegółowo opowiadając o tym, jak ważne jest prawidłowe przeszkolenie przyszłych pilotów oraz zwiększanie liczby godzin w powietrzu w perspektywie poprawy jakości i bezpieczeństwa lotów, zarówno wojskowych jak i cywilnych.
Trzecia część była związana z rozwojem lotnictwa w regionach. Podczas tej sesji głos zabrali m.in. Rafał Siankowski, który opowiedział o powstaniu oraz rozwoju Portu Lotniczego Radom, prof. Elżbieta Marciszewska ze Szkoły Głównej Handlowej, która przeprowadziła prelekcję na temat rozwoju lotnictwa w regionach w kontekście zjawiska „białych słoni” (bardzo drogi i okazały projekt który ostatecznie nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań lub stał się bezużyteczny i jest obciążeniem dla posiadacza). Lotnisko w Radomiu, nie zostało wliczone do tego grona, co może być dobrą nadzieją na przyszłość.
Dużą część poświęcono też budowie infrastruktury wokół lotnisk, który to temat jest bardzo ważny nie tylko w odniesieniu do radomskiego lotniska.
Uczestnicy zgodnie przyznają, że takie konferencje są potrzebne i nie dość, że wpisują się w charakter imprezy, która odbędzie się w ten weekend, ale znacząco pomagają w zwiększaniu świadomości o tym, jak bardzo zmienia się lotnictwo i jakie czynniki odgrywają znacząca rolę w dbaniu o bezpieczeństwo lotów.