Przypomnijmy, że od 1 marca mniej za śmieci zapłacą ci, którzy zdecydują się na selektywną zbiórkę odpadów.
Osoby mieszkające w domkach 18 zł w za lokal o powierzchni do 30 metrów kwadratowych, 28 zł za lokal od 30 do 70 metrów kwadratowych i 38 zł w gospodarstwach powyżej 70 metrów kwadratowych.
Mieszkańcy bloków, zgodnie z tym samym podziałem powierzchni lokali, zapłacą odpowiednio 18, 24 i 32 zł. Nadal będą funkcjonowały dopłaty dla jednoosobowych gospodarstw domowych. Stawki opłat za odpady zbierane w sposób nieselektywny nie zmienią się.
Oszczędzajmy pieniądze
Od lutego Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Radomiu prowadzi kampanię informacyjno - edukacyjną, która ma na celu przekonanie mieszkańców do segregacji odpadów. W skrzynkach na listy możemy znaleźć m.in. wskazówki o tym, w jaki sposób selektywnie zbierać śmieci, gdzie są zlokalizowane specjalne punkty do odbioru np. farb lakierów, leków oraz odpadów budowlanych.
- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie tej akcji, bo zależy nam na tym, aby jak najwięcej osób segregowało śmieci. Dzięki temu wielu mieszkańców będzie mogło zaoszczędzić pieniądze. Informacje zawarte w broszurach w prosty sposób wyjaśniają, jak należy selektywnie zbierać odpady. To naprawdę nie jest trudne, a może mieć ogromny wpływ na ochronę środowiska - wyjaśnia Grażyna Krugły, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
Deklarację trzeba wypełnić jeszcze raz
W ostatnich dniach do naszej redakcji dzwonili czytelnicy, którzy pytali, czy w związku z nowymi stawkami za odbiór śmieci muszą ponownie wypełniać specjalne deklaracje. Odpowiedź brzmi: tak.
- Niestety, ale ustawodawca nie pozwolił samorządom na redukcję opłat za śmieci bez ponownego dostarczenia do urzędu nowych deklaracji. W tej chwili dokumenty są przyjmowane na bieżąco i nie żadnych kolejek. Dlatego zapraszamy mieszkańców do odwiedzenia naszego wydziału i dopięcia formalności - dodaje dyrektor Krugły.
Deklaracje w formie papierowej są przyjmowane w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Referacie Opłaty w budynku przy ulicy Żeromskiego 53, pok. 3 w godz. 7.30 - 15.30. Oprócz tego wnioski można składać za pomocą poczty elektronicznej. Aby to zrobić trzeba zapoznać się z instrukcjami zawartymi na stronie www.bip.radom.pl w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza.