W godzinach 10.00-14.00 w holu delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Żeromskiego 53 (I piętro) odbędzie się dzień aktywizacji zawodowej dla uchodźców z Ukrainy. Podobny odbył się pod koniec maja w Warszawie i wzięło w nim udział ponad 530 uchodźców. Celem akcji jest przede wszystkim pomoc w znalezieniu zatrudnienia.
- Dziś praktycznie po czterech miesiącach od wybuchu wojny i napływu pierwszych uchodźców przechodzimy z etapu pomocy humanitarnej, gdzie należało zapewnić potrzebującym dach nad głową, wyżywienie, przekazać niezbędne produkty, otoczyć opieką psychologa do etapu pomocy systemowej. Ten etap już się rozpoczął i dedykowany jest w zasadzie tym, którzy postanowili lub postanowią zostać w Polsce na dłużej. Jeżeli tak, to powinni starać się usamodzielnić, starać się wynająć mieszkanie, znaleźć swój kąt i znaleźć pracę. Stanąć na przysłowiowe „nogi” - mówi Artur Standowicz, wicewojewoda.
Dlatego też Mazowiecki Urząd Wojewódzki wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uchodźcom organizuje dla nich dzień aktywizacji.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/dzien-aktywizacji-zawodowej-dla-uchodzcow-briefing-zdjecia/83431
- Z badań, które przeprowadzaliśmy wynika, że nasi goście z Ukrainy szukają pracy i potrzebują wsparcia w tym zakresie. Podczas dnia aktywizacji zawodowej takie wsparcie otrzymają, w tym kompleksową pomoc oraz wszelkie niezbędne informacje – przyznaje wicewojewoda. I przyznaje, że „nie jest możliwe, żeby utrzymanie tak wielu uchodźców realizować latami z budżetu państwa.
W trakcie wydarzenia obecni będą pracodawcy z Radomia i regionu, przedstawiciele Powiatowego Urzędu Pracy, będą instytucje rynku pracy, pośrednictwa pracy, fundacje i stowarzyszenia wspierające uchodźców, urzędnicy wojewody z Wydziału Spraw Cudzoziemców i Wydziału Rynku Pracy, Straż Graniczna.
- Wszyscy chętni dowiedzą się o możliwości w zatrudnieniu, jak legalizować pobyt, jak pisać listy motywacyjne i CV, szereg praktycznych porad ułatwiających znalezienie pracy. Każdy kto do nas przyjdzie, wyjdzie z kompletem informacji – mówi wicewojewoda.