Przypomnijmy: w czerwcu prezydent poinformował, że chciałby, by Radom miał swój urząd pracy. Powód? Bo choć miasto działalność Powiatowego Urzędu Pracy finansuje w 60 proc., to nie ma wpływu, jak pośredniak funkcjonuje. MUP miałby zacząć działać od stycznia przyszłego roku. Mieściłby się w dawnym żłobku przy ul. Kościuszki, a zatrudnienie znaleźliby tam pracownicy PUP-u.
Radni PiS – bo sprawa trafiła na sesję - przekonywali, że gdyby dyrektorem PUP-u nadal był Józef Bakuła (PSL, koalicjant KO), miasto nie rozważałoby kwestii zorganizowania własnego pośredniaka. Łukasz Podlewski, przewodniczący komisji rewizyjnej zaproponował, by na kolejne posiedzenie rady zaprosić m.in. zdymisjonowanego dyrektora PUP-u i starostę i „uczciwie porozmawiać”, a dopiero potem decydować, czy powoływać MUP, czy nie.
Chociaż miasto przedstawiło tylko uchwałę intencyjną w sprawie powstania MUP, głosami radnych PiS projekt został odrzucony.
Teraz radny Podlewski wystosował do prezydenta pismo z kilkunastoma pytaniami. - Podtrzymuję stanowisko, że w przypadku uzyskania odpowiedzi oraz jasnego stanowiska dotyczącego kosztów funkcjonowania MUP, złożę projekt uchwały popierający powstanie takiego urzędu – deklaruje.
https://www.cozadzien.pl/radom/radni-pis-przeciwni-miejskiemu-urzedowi-pracy/65732
Ponieważ budynek, w którym miasto widziałoby MUP, jest własnością RTBS „Administrator”, przewodniczący komisji rewizyjnej chce wiedzieć, czy prezydent konsultował uruchomienie pośredniaka z władzami spółki i czy analizowali wspólnie skutki finansowe, jakie spółce może przynieść funkcjonowanie pośredniaka w budynku Administratora.
„Kiedy została przeprowadzona analiza możliwości dostosowania wskazanego budynku na potrzeby działalności MUP? Proszę o przesłanie takiej analizy. Kto i kiedy dokonał wyceny przeprowadzenia remontu? Proszę o przesłanie takiej wyceny wraz z załączonym harmonogramem rzeczowo-finansowym. Proszę również o przesłanie przeprowadzonej ekspertyzy w zakresie bezpieczeństwa użytkowania obiektu. Taka ekspertyza jest niezbędna tak, aby sytuacja związana z parkingiem przy ulicy Kelles-Krauza się nie powtórzyła” - czytamy w piśmie radnego do prezydenta.
Podlewski prosi również o przesłanie „wyceny kosztów budowy sieci oraz infrastruktury teletechnicznej”. Chciałby też wiedzieć, ilu pracowników zatrudnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy znalazłoby zatrudnienie w nowo utworzonym MUP.
Radny Prawa i Sprawiedliwości przypomina, że porozumienie między miastem a powiatem w sprawie współprowadzenia PUP-u zawarte zostało kilkanaście lat temu, i pyta, czy od chwili rozpoczęcia poprzedniej kadencji prezydent albo radni mieli jakieś uwagi do funkcjonowania pośredniaka. Ile spotkań z przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Radomiu albo dyrekcją PUP, od początku roku 2019 do końca czerwca, odbył prezydent „w celu usprawnienia działalności PUP?
Szef komisji rewizyjnej ponownie zaapelował, by dyskusja w sprawie powołania nowego urzędu odbyła się przy udziale wszystkich zainteresowanych stron, czyli starosty, prezydenta i dyrekcji PUP. „Tylko taki sposób procedowania tak ważnej sprawy, jak również odpowiedź na powyższe kwestie pozwoli podjąć merytoryczną decyzję, która będzie najlepszą dla radomian” - pisze do prezydent Łukasz Podlewski.
Ma nadzieję na uzyskanie odpowiedzi jeszcze w sierpniu, przed sesją rady.