- To kolejny krok po zorganizowanych w lutym tego roku konsultacjach społecznych, w których większość uczestników uznała, że zmiany w tym rejonie są niezbędne. Zależy nam na tym, aby odciążyć ulicę Zbrowskiego i ułatwić wyjazd z osiedli m.in. poprzez nowe połączenia z projektowaną trasą NS - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Przypomnijmy, że w trakcie konsultacji zaproponowane zostały cztery konkretne rozwiązania, mające na celu częściowe odciążenie ulicy Zbrowskiego oraz ułatwienie wyjazdu z dwóch osiedli. W trakcie konsultacji ponad 65% ankietowanych opowiedziało się za utworzeniem prawoskrętnych połączeń z ulicą Żółkiewskiego, w rejonie ulicy Chodowicza. Za przedłużeniem ulicy Rapackiego, od ulicy Chodowicza do Zbrowskiego było ponad 73% respondentów. Pomysł przedłużenia ulicy Orląt Lwowskich do osiedla Symfonia w rejonie kościoła poparło ponad 56,3% uczestników konsultacji, a 70% respondentów było za proponowaną koncepcją wykonania połączenia ulicy Andersa z ulicą Gołębiowską w pobliżu trasy N-S.
https://www.cozadzien.pl/radom/ruszyly-konsultacje/70698
- Dokumentacja projektowa ma obejmować przede wszystkim koncepcję rozbudowy odcinka ulicy Zbrowskiego na odcinku pomiędzy ulicami 11 Listopada a Żółkiewskiego. Wykonawca będzie musiał przygotować trzy warianty, w tym jeden uwzględniający dwupoziomowe skrzyżowanie ulic 11 Listopada i Zbrowskiego. Z kolei na skrzyżowaniu z ulicą Paderewskiego może powstać rondo turbinowe. Projektant musi jednak opracować też alternatywną koncepcję zakładającą zainstalowanie tam sygnalizacji świetlnej - tłumaczy wiceprezydent Mateusz Tyczyński. Po zachodniej stronie ulicy Zbrowskiego będzie droga dla rowerów przedłużona na północ aż do ulicy Żółkiewskiego.
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie poza tym przygotowanie koncepcji nowych połączeń dróg na Gołębiowie I i II z innymi ulicami, już istniejącymi lub planowanymi, w tym przede wszystkim z trzecim etapem trasy N-S, co pozwoli na wyprowadzenie części ruchu przelotowego poza ruchliwą ulicę Zbrowskiego. W koncepcji nie może zabraknąć miejsc parkingowych w sąsiedztwie ulic Rapackiego, Orląt Lwowskich, Gołębiowskiej i Andersa. W dokumentacji projektowej muszą także zostać uwzględnione nowe chodniki, przejścia dla pieszych, zatoki przystankowe dla autobusów i zieleń.
Na oferty od wykonawców dokumentacji MZDiK czeka do 20 lipca. Po wyłonieniu zwycięzcy przetargu będzie miał on 120 dni na realizację zamówienia. Oznacza to, że koncepcje zmian na Gołębiowie I i II powinniśmy poznać do końca roku.