Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wytyka błędy i po raz trzeci zwraca się do miasta o uzupełnienie braków w dokumentacji w zakresie uzyskania decyzji RDOŚ na przebudowę wiaduktu przy ul. Żeromskiego w Radomiu. W tym miejscu ma powstać węzeł przesiadkowy obsługujący lotnisko.
- Problemem jest niedotrzymanie standardów jakości środowiska w zakresie oddziaływania akustycznego w dwóch punktach kontrolnych. Według obecnych dokumentów, dopuszczalny poziom hałasu w nocy zostanie przekroczony i "nastąpi pogorszenie klimatu akustycznego - pisze wicewojewoda.
Jak informuje Artur Standowicz, bez uzgodnień środowiskowych tej inwestycji nie da się zrealizować. Miasto przedłożyło raport z którego wynika, że w tym rejonie pojawił się zwiększony hałas - szczególnie w nocy, spowodowane oddziaływaniem kolei. Brak w nim jednak rozwiązań, które pomogłyby zniwelować hałas i nie powodować uciążliwości osobom tam mieszkającym.
- Takimi rozwiązaniami mogłoby być ekrany akustyczne czy cichy asfalt, ale także ustalenie stref ograniczonego użytkowania. Taką strefę mamy przy radomskim lotnisku - mówi wicewojewoda Standowicz.
https://www.cozadzien.pl/radom/ani-zdziebelka-polityki/69627
Wicewojewoda pisze, że przedłożona dokumentacja nadal nie zawiera szczegółowej analizy oddziaływania wariantu alternatywnego, co jest wymogiem formalnym, oraz szacunkowych emisji związanych z jego eksploatacją.
- Mam nadzieje, że osoby odpowiedzialne za ten projekt uzupełnią ostatecznie braki tak, aby RDOŚ mógł wydać uzgodnienia. RDOŚ już po raz trzeci wzywa miasto do poprawy dokumentów - informuje Standowicz.
Wicewojewoda mazowiecki zapowiada, że planuje w tym tygodniu spotkanie z dyrektorem RDOŚ i dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu aby wspólnie spróbować znaleźć rozwiązanie dla tej sytuacji.
Przypomnijmy, na tę inwestycję miasto pozyskało 30 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Koncepcję przebudowy wiaduktu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowa przeprawa ma mieć 150 metrów długości i ok. 20 metrów szerokości, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Dla wygody podróżujących pociągiem pasażerów lotniska na Sadkowie PKP w okolicach ul. Szklanej wybuduje przystanek Radom Wschód. Miasto początkowo proponowało schody z wiaduktu na peron i windę, ale rozwiązanie nie przypadło do gustu PPL-owi, który odpowiada za lotnisko – Porty Lotnicze chciały schodów ruchomych.
https://www.cozadzien.pl/radom/przebudowa-wiaduktu-dokumentacja-w-tym-roku/69324