Według opublikowanego harmonogramu, prace projektowe dla terminala, dróg kołowania i płaszczyzn postojowych dla samolotów, prace projektowe dróg dojazdowych do lotniska i zaprojektowanie tak zwanych obiektów kubaturowych, mają być zrealizowane od końca lutego do końca sierpnia 2019 roku. Harmonogram prac budowlanych natomiast przedstawia się następująco: budowa drogi startowej o długości 2,5 tysiąca metrów – to termin od połowy czerwca tego roku do końca sierpnia 2020 roku ; budowa nowego terminala – to termin od początku grudnia tego roku do końca października 2020 roku ; budowa dróg kołowania i płaszczyzny postojowej dla samolotów – od pierwszego października tego roku do końca sierpnia 2020 roku i budowa obiektów kubaturowych – od końca września tego roku do przełomu września i października 2020 roku.
Jak przyznaje, Mariusz Szpikowski, prezes PPL, lotnisko w Radomiu będzie miało dwie niezależne drogi dojazdowe do lotniska (od strony północnej i południowej) oraz dwa parkingi krótkoterminowe zlokalizowane w pobliżu terminala: parking pierwszy będzie miał 500 miejsc parkingowych, natomiast parking drugi ma mieć docelowo 380 miejsc parkingowych.
Będzie także dostępny parking długoterminowy zlokalizowany w południowej części lotniska, dysponujący pojemnością 3000 miejsc postojowych. Pasażerowie będą dowożeni do budynku terminala autobusem kursującym w systemie wahadłowym.
Lotnisko w Radomiu czeka także budowa nowego terminala. Zgodnie z zapowiedzią, będzie posiadał: 30 stanowisk check-in, 8 punktów kontroli bezpieczeństwa, 9 stanowisk odprawy: 4 Schengen, 3 NonSchengen, 2 Schengen/Non-Schengen, 8 punktów odprawy paszportowej w strefie odlotów, 8 punktów odprawy paszportowej w strefie przylotów i 3 karuzele odbioru bagażu.
Wyjścia z terminala będą prowadzone bezpośrednio do 11 stanowisk postojowych. Będzie również rezerwa na dwa stanowiska dla samolotów kodu E. Co do zasady lotnisko będzie obsługiwać samoloty kodu C. Lotnisko będzie funkcjonować w systemie 24-godzinnym. A przepustowość portu to przynajmniej 70 operacji dziennie. Infrastruktura lotniska zostanie dostosowana do przyjęcia ok. 3 milionów pasażerów rocznie.
W marcu Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze ogłosi drugi przetarg między innymi na wydłużenie drogi startowej na radomskim lotnisku o 500 metrów. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu znacząco droższej oferty, która został nadesłana od zakładanych przez PPL kosztów.