Policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą na pracownika banku. Mieszkanka powiatu radomskiego odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku, że ktoś w jej imieniu chce złożyć wniosek o przyznanie kredytu, a środki pieniężne zgromadzone na jej koncie są zagrożone.
- Rozmówca przekonał kobietę, że lepiej, aby to ona złożyła w banku wniosek kredytowy i kobieta uwierzyła w opowiedzianą historię. Poszła do placówki bankowej i wzięła 30 tys. zł kredytu. Następnie, kierując się wskazówkami przestępców, wsiadła w zamówioną przez nich taksówkę, za którą zapłaciła kilkaset złotych, pojechała do Radomia do placówki bankowej, aby wpłacić pieniądze na wskazane przez oszustów konto. Kobieta cały czas miała kontakt telefoniczny z przestępcami. Gdy wpłaciła już pieniądze, byli niezadowoleni, że to tylko taka kwota, ponieważ usłyszeli, że mogła wziąć większy kredyt. Wtedy zaczęli być nieprzyjemni dla pokrzywdzonej - relacjonuje Justyna Jaśkiewicz z radomskiej policji.
Gdy kobieta zorientowała się, że została oszukana, zgłosiła to policji.
Policja przypomina, że zawsze musimy być czujni i mieć się na baczności, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie, bądź, jak w tym przypadku, wpłatę we wpłatomacie zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo.
W takich przypadkach należy bezwzględnie starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.
Bez względu na to za kogo podaje się rozmówca, nigdy nie podawajmy danych osobowych, danych z karty płatniczej, loginu i hasła. Nigdy nie podawajmy kodów weryfikacyjnych do płatności mobilnych i nie instalujmy żadnych aplikacji, które mają poprawić obsługę płatności mobilnej, chronić dane lub pieniądze.
Nawet w sytuacji, w której zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. próbie podjęcia środków z naszego rachunku bankowego przez nieznaną nam osobę lub w przypadku zaciągnięcia kredytu na nasze dane, należy spokojnie przemyśleć czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, ponieważ najprawdopodobniej jest to rozmowa prowadzona z oszustem.