Obecnie trwają prace na na linii kolejowej pomiędzy Czachówkiem a Warką. Wykonawca demontuje stare tory, sieć trakcyjną i perony. - Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowych fundamentów pod nową sieć trakcyjną oraz gromadzone są materiały do wykonania modernizacji – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.
Przypomnijmy, inwestycja na odcinku Czechówek – Warka koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka, a także przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom niepełnosprawnym. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne.
Prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku. Koszt tej inwestycji to 216 mln zł, z czego 85 proc. wynosi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
Prace na linii Radom – Warka od marca
Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku Radom – Warka. - Kontynuowany jest proces pozyskiwania właściwych decyzji umożliwiających rozpoczęcie prac na odcinku Warka – Radom od marcowej korekty rozkładu jazdy – wyjaśnia rzecznik PKP PLK. W ramach inwestycji przebudowane zostaną tory i perony na stacjach oraz przystankach, a dobudowanie drugiego toru pozwoli na zwiększenie przepustowości całej trasy. Niestety remont oznacza dla podróżujących pociągami na tej trasie spore utrudnienia, bowiem robót nie da się przeprowadzić pod ruchem pociągów. W związku z tym PKP PLK będzie musiało wprowadzić komunikację zastępczą.
Ponadto w ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, tj. Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka).
Przewidywany termin zakończenia robót torowych między Warszawą a Radomiem to II kwartał 2021 r. - Po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód administracyjnych pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h – dodaje Jakubowski.
Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.
Kiedy radomianie doczekają się wyświetlaczy?
Temat wyświetlaczy na stacji PKP w Radomiu wraca jak bumerang. Przypomnijmy, w listopadzie 2015 roku zakończył się remont peronów i tunelu pod dworcem, ale od tamtej pory wyświetlaczy w Radomiu nie ma. Pasażerowie wciąż borykają się z problemem, na który peron się udać. Duża dezorientacja panuje w szczególności wtedy, kiedy dwa składy stoją przy jednej krawędzi peronu, ale jadą w dwóch różnych kierunkach. W tym momencie podróżni informacje o przyjeżdżających i odjeżdżających pociągach mogą uzyskać bądź w informacji, bądź na tablicach informacyjnych w poczekalni dworca.
http://www.cozadzien.pl/radom/wyswietlacze-na-dworcu-dopiero-za-trzy-lata/4409
- 21 stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zabudowę Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na 133 stacjach i przystankach na liniach E20 i E30 – wyjaśnia Karol Jakubowski.
To już trzeci tego typu przetarg, pierwszy został ogłoszony w 2014 roku. Niestety w ogłoszonym przetargu nie uwzględniono Radomia. Rzecznik PKP PLK przyznaje, że PLK będą ogłaszały kolejne przetargi na zabudowę CSDIP wraz z rozbudową sieci światłowodów, ale terminów nie podaje. Zatem pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie... czekać.