Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Podpisana umowa na przystanek Radom Południowy

Podpisana umowa na przystanek Radom Południowy

Przystanek Radom Południowy będzie miał dwa perony w kierunku Kielc i jeden w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Znajdą się tam windy i system informacji dla pasażerów. Na przystanku będą zatrzymywać się pociągi regionalne i dalekobieżne.

- Przystępujemy do kolejnego etapu poprawiania dostępności do kolei dla mieszkańców Radomia, czyli budowy peronu Radom Południowy, który umożliwi sprawniejsze wsiadanie do pociągów dla mieszkańców tamtejszych osiedli, przede wszystkim osiedla Południe. Umożliwi też lepsze wykorzystanie parkingu Park&Ride, podjechanie dla osób, które dojeżdżają z okolic Radomia, zostawienie samochodu, przesiadkę w pociąg i jazdę w pożądanym kierunku - tłumaczy Michał Gil, członek zarządu PKP PLK.

Radom sfinansuje budowę kładki dla pieszych, która połączy ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką, zapewniając wygodny dostęp do peronów.

- To będzie inwestycja, dzięki której podróżni będą mogli dostać się na przystanek kolejowy Radom Południowy. Kładka uwzględni pochylnie, schody i windy. Zatem wszystkie osoby, które będą korzystały z ruchu pieszego, ale również te na rowerach, z wózkami i na wózkach będą miały ułatwiony dostęp do przystanku Radom Południowy - mówi Katarzyna Kalinowska, wiceprezydentka Radomia.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Prezydent Radosław Witkowski podkreśla, że projekt podzielony jest na dwie części.

- Cały projekt to 16 mln 300 tys. zł, natomiast rozkłada się to w dwóch nierównych częściach, bo część Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu to 9,5 mln zł, a część PKP to 6 mln 800 tys. zł. Dziś możemy powiedzieć, że pieniądze z Polski Wschodniej będą służyły nam jako katalizator takich dynamicznych zmian w naszym mieście - podkreśla Radosław Witkowski, prezydent Radomia.

W konferencji prasowej wziął udział poseł Konrad Frysztak, który podkreślił, że po raz pierwszy potrzeba budowy przystanku była sygnalizowana już w 2016 roku.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- Na ten przystanek kolejowy musieliśmy czekać blisko 8 lat. Po drodze, nie byłbym sobą, gdybym nie powiedział, musiała nastąpić zmiana władzy w naszym kraju, by przyspieszyć realizację tego przystanku. Przystanek, który powstanie wraz z przystankami na linii kolejowej numer 8, które zostały wybudowane w minionych latach, a które były odpowiedzią na dokumentację projektową realizowaną w latach do 2015 roku, czyli począwszy od Radom Stara Wola, Radom Północny, Radom Gołębiów, Radom Wschodni, Radom Główny i Radom Południowy, jest kompleksowym rozwiązaniem i zabezpieczeniem mieszkańców naszego miasta właśnie w dostęp do kolei - mówi Konrad Frysztak, poseł Platformy Obywatelskiej.

Obecny przystanek Radom Południe, znajdujący się na linii kolejowej z Radomia do Kielc, zmieni nazwę na Trablice, aby uniknąć pomyłek podczas podróży.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Polecamy