- To kolejny milowy krok na drodze do powstania radomskiego lotniska – powiedział Adam Bielan, poseł do Parlamentu Europejskiego. - To lotnisko jest w naszym kraju wręcz niezbędne, bo według szacunków do 2027 roku lotnisko Chopina w Warszawie nie będzie w stanie obsłużyć tylu pasażerów, ilu chciałoby latać. Więc ci ludzie nie będą stawać przed dylematem, czy lecieć z Radomia, czy z innego miasta, tylko przed dylematem, czy lecieć z Radomia, czy jechać na wakacje do Grecji autokarem. Bez lotniska w Radomiu może dojść do paraliżu ruchu lotniczego w naszym kraju.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/ppl-podpisanie-umowy-na-pas-startowy-zdjecia/57510
Przebudowa pasa startowego to najważniejszy etap modernizacji Sadkowa. Podpisanie umowy z firmą Max Bogl kończy perturbacje związane z przetargiem. Przypomnijmy: pierwszy przetarg ze stycznia tego roku trzeba było unieważnić. Wtedy wpłynęła tylko jedna oferta, a konsorcjum firm z Polski i Litwy za wykonanie usługi oczekiwało aż 288 mln zł, kiedy to PPL był gotowy na kwotę 88 mln. W drugim przetargu zmodyfikowano wymagania i zwiększono pulę pieniędzy. Tym razem do przetargu zgłosiły się cztery podmioty, a wygrała wrocławska firma Max Bogl, która za opracowanie dokumentacji projektowej i przebudowę oraz wydłużenie drogi startowej oczekuje 146,7 mln zł.
https://www.cozadzien.pl/radom/rozbieraja-terminal/56324
- Ta umowa zawiera zakres prac, w który skład wchodzi, m.in. przedłużenie obecnego pasa i dobudowanie nowego, żeby łącznie miał 2 500 metrów – wyjaśnił Mariusz Szpikowski, prezes PPL. - Lotnisko w Radomiu będzie najprawdopodobniej pierwszym portem w historii naszego kraju, który zostanie zaprojektowany od początku do końca do ruchu czarterowego i do rozwoju modułowego. Dzięki temu bez problemu będzie mogło być rozbudowywane, jeżeli zajdzie taka konieczność. A co ważne, rozbudowy nie będą negatywnie wpływać na funkcjonowanie portu.
Aktualnie na Sadkowie trwa wyburzanie starego terminala. A jeszcze w tym miesiącu mają rozpocząć się pierwsze prace związane z przebudową pasa startowego. Firma Max Bogl na inwestycję ma 64 tygodnie. Jak zapewnia Mariusz Szpikowski, Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Wcześniej, bo w czwartym kwartale tego roku mają ruszyć pracę przy budowie nowego terminala.