Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Remont dworca na ukończeniu

Remont dworca na ukończeniu
Przebudowa stacji kolejowej i przejścia podziemnego łączącego obie strony miasta dobiega końca. Inwestycja do użytku ma zostać oddana do końca tego roku.

Prace na dworcu PKP w Radomiu podzielone zostały na kilak etapów. Pierwszy dotyczył remontu peronów i tunelu, natomiast drugi - przebudowy układu torowego na trasie linii kolejowej nr 8. Inwestycja warta 100 mln zł, ma poprawić komfort podróży pasażerów, ale także bezpieczeństwo w ruchu pociągów. - Na dzień dzisiejszy, zaawansowanie prac wynosi 96 proc. W tym momencie to, co dzieje się na dworcu to prace związane z wykończeniem tego, co zostało rozpoczęte w zeszłym roku – mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

Inwestycja w rok

Prace na dworcu kolejowym w Radomiu rozpoczęły się w styczniu i od tego momentu dzień w dzień, przy pracach modernizacyjnych pracowało ok. 100 ludzi, w systemie dwuzmianowym. Jak przyznaje Romuald  Mądry, zastępca dyrektora Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK prace idą zgodnie z wyznaczonym harmonogramem i zostaną oddane bez opóźnień.  - Zbliżamy się do przekazania całości robót – informuje.  

Układ torowy w obrębie stacji jest już prawie gotowy. Wymieniono 14 km. torów i 38 rozjazdów. Tory zostały wykonane w sposób tzw. bezstykowy, co oznacza, że pasażer wsiadający do pociągu, na stacji w Radomiu nie usłyszy już charakterystycznego stukotu kół pociągu. - Tory  są wykonane w nowej technologii. Są  połączone w ten sposób, że nie ma w nich przerw między szynami, co gwarantuje, że  podróż będzie znacznie przyjemniejsza dla ucha – mówi Karol Jakubowski.

Na ostatnim etapie jest również montaż sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji, trzy perony zyskały nowe nawierzchnie i zadaszenie. Przypomnijmy, że od września podróżni korzystają już w pełni zmodernizowanego peronu nr 3. - Rozpoczęto już instalację elementów małej architektury. Podróżni zyskają wygodne ławki,  nowe kosze na śmieci. Pojawi się też nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie – wymienia rzecznik PKP PLK.

Przejście podziemne

Jak poinformował Karol Jakubowski, bardzo intensywne prace wykończeniowe trwają przy budowie odnowionego przejścia podziemnego pod stacją. W tunelu ułożona została posadzka i nowa elewacja z trwałego kamienia szlifowanego. Tunel pod dworcem został wykonany w oparciu o istniejące przejście. - W  40 proc. jest to konstrukcja stara, a w 60 proc. całkowicie nowa – tłumaczy Romuald Mądry. - Cała elewacja w przejściu podziemnym została pokryta powłoką tzw.  antygrafitii. Mocno zaawansowany jest również montaż wind. Do wykonania pozostało jeszcze przyłączenie oświetlenia i systemu monitoringu, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewni większe poczucie bezpieczeństwa.

Na peronach i w przejściu podziemnym ma zostać zamontowanych 36 kamer. W tunelu poza odnowionymi ścianami,  do dyspozycji podróżnych będą cztery windy, w tym jedna umieszczona przy wyjściu z tunelu w  ul. Domagalskiego, które mają ułatwić poruszanie się osobom niepełnosprawnym, z ciężkim bagażem oraz matkom z wózkami. - Dodatkowo windy wyposażone są w oznakowania w postaci etykiet z nadrukiem w języku Braille'a dla osób niewidomych – przyznaje Karol Jakubowski.

Dworzec PKP Radom


Dodajmy, że  w ramach prac prowadzonych na stacji pojawią  się  wiaty nad schodami. Schody, które dotychczas były bardzo strome, powstały na bazie starych, ale jak mówi Romuald Mądry, zostały skorygowane i teraz odpowiadają one wymaganym normom bezpieczeństwa.

Kierują ruchem

Ponadto w ramach inwestycji wymieniono tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wybudowana została całkowicie nowa nastawnia i  budynek Lokalnego Centrum Sterowania, który umożliwia dyżurnym ruchu dokładne, płynne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów na kilkudziesięciu kilometrowym odcinku i ewentualnie szybkie reagowanie w sytuacji, kiedy dojdzie  do jakiś niespodziewanych awarii czy zdarzeń na torach. Budynek  LCS znajduje się w pobliżu dworca, budynek został  wykonany w nowoczesnej technologii zgodnie z wymogami UE. - Docelowo   na tej nastawie będzie prowadzony ruch na całym odcinku między Radomiem a Czachówkiem, czyli na odcinku ok. 60 km – wyjaśnia rzecznik.

Modernizacja stacji w Radomiu jest elementem dużo większej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Radom-Warszawa. Po jej ukończeniu pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160km/h. Przewidywany koszt inwestycji to 2,1mld zł. O szybkiej kolei pisaliśmy TUTAJ.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy