Zadanie jest realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj". Nowa jezdnia na fragmentach bez skrzyżowań ma po jednym pasie w każdym kierunku, natomiast przed skrzyżowaniami są dodatkowe pasy. U zbiegu z ulicą Wjazdową zostało wykonane rondo turbinowe z osobnymi pasami do zjazdów w kierunku ulicy Gajowej - tak, by pojazdy, które będą musiały ewentualnie poczekać przed przejazdem, nie blokowały przejazdu głównym ciągiem trasy N-S. Ronda turbinowe są uważane za najbardziej bezpieczne, ponieważ będąc już na nich nie trzeba zmieniać pasów . Ruchem będzie sterować w tym rejonie nowa sygnalizacja świetlna, która właśnie jest montowana. Wykonawca skończył już niemal wszystkie roboty drogowe, kanalizacyjne i oświetleniowe. Obecnie trwa malowanie oznakowania poziomego i instalowanie znaków pionowych, głównie przy rondzie. Powstały poza tym jezdnie serwisowe, drogi rowerowe oraz chodniki, a także zatoka do kontroli pojazdów przez Inspekcję Transportu Drogowego albo policję. W okolicach ulicy Czarnoleskiej zostały ustawione ekrany dźwiękochłonne. Urządzono poza tym nowe trawniki z drzewami i krzewami.
https://www.cozadzien.pl/radom/co-dalej-ze-sciezkami-rowerowymi/76421
W najbliższym czasie cały nowy fragment trasy N-S mógłby zostać dopuszczony do ruchu. Tak się jednak nie stanie, ponieważ jeden z okolicznych mieszkańców zaskarżył obowiązujący ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Do czasu rozstrzygnięcia sprawy - a jest to procedura niezależna od MZDiK - trzeba poczekać z otwarciem drogi. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, nie można tego zrobić również między innymi dlatego, że mieszkaniec samowolnie przegrodził część jezdni serwisowej oraz ciągu pieszo-rowerowego. Przechodnie i cykliści musieliby schodzić na ulicę, żeby ominąć ten teren. Tymczasem ze względów bezpieczeństwa nie mogą oni poruszać się tamtędy razem z przejeżdżającymi samochodami.
Zakres prac przy budowie trasy N-S został dodatkowo rozszerzony o przebudowę odcinka ulicy Wjazdowej, wzdłuż zajezdni autobusowej MPK Radom. Droga ma być szersza, dzięki czemu upłynni się ruch w kierunku nowego ronda oraz przejazdu kolejowego. Ten etap rozpoczął się nieco później niż podstawowa część inwestycji, więc skończy się także później. Zgodnie z umową z wykonawcą poszerzona ulica Wjazdowa powinna być gotowa do końca listopada.